Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТОЧОК ДОСТУПУ ДОПОМОЖЕ ПОДОЛАТИ КОМУНІКАТИВНІ БАР’ЄРИ МІЖ ВЛАДОЮ І ГРОМАДОЮ

У Миколаєві за активної підтримки міської влади, Фонду розвитку міста Миколаєва (ФРММ), МФ «Відродження» та ряду

Ру

інших донорських організацій продовжується реалізація серії проектів в рамках програми «Електронне управління та електронна демократія в Миколаєві на 2010-2015рр..», прийнята Миколаївським міськрадою в 2010 році. Загальна мета проектів — формування механізмів електронної демократії. Їх змістом стало посилення комунікацій між владою і громадою в мережі Інтернет, впровадження широкого спектру інформаційно-комунікативних технологій в повсякденне життя. Яскравим прикладом може служити історія кількох проектів, реалізованих благодійним фондом «МЕТА», який тісно співпрацює з Центральною міською бібліотекою ім. М.Л.Кропивницького.

Все почалося з того, що ще минулого року за підтримки ФРММ фондом «МЕТА» був реалізований проект «Віртуальна громадська приймальня «Місто в якому ти живеш». Була підготовлена ​​матеріально-технічна база для громадської приймальні, закуплені необхідна оргтехніка та програмне забезпечення, розроблений алгоритм роботи операторів, в ролі яких виступають кваліфіковані співробітники бібліотеки. Все це дозволило городянам, не виходячи з будинку або офісу, через Інтернет на сайті бібліотеки задавати питання органам місцевого самоврядування та отримувати відповіді на них. Банер віртуальної приймальні був розміщений на ряді популярних миколаївських порталів. Як показала практика, віртуальна приймальня користується популярністю, щомісяця її відвідує близько 800 користувачів, хоча питання, звичайно, залишають далеко не всі.

Проте громадські діячі не збиралися зупинятися на досягнутому. В кінці минулого року за підтримки програми «Бібліоміст» відповідно до міської програми розвитку електронного урядування та електронної демократії, Централізована бібліотечна система м. Миколаєва (ЦБС) почала підготовку до створення т.зв. інтерактивних точок доступу до місцевого електронного документообігу.

Це починання ЦБС було підтримано в січні 2012 р. робочою групою з впровадження технологій електронного урядування, електронної демократії та системи управління якістю адміністративних послуг в органах місцевого самоврядування м. Миколаєва за міжнародним стандартом ISO 9001:2008.

Інтерактивна точка доступу буде являти собою комплексну послугу, що забезпечує миколаївцям публічний доступ до офіційної інформації, адміністративних послуг, електронного спілкування з владою та навчання електронної грамотності. Оскільки мережа бібліотек розподілена по всьому Миколаєву, такі інтерактивні точки будуть максимально наближені до городян. З їх допомогою відвідувач бібліотеки зможе отримати доступ до баз даних органів місцевого самоврядування та вести діалог з владою в інтерактивному режимі, отримуючи реакцію на свої запити, звернення, здійснювати операції в режимі онлайн (оплата штрафів, замовлення паспортів, продовження ліцензій і патентів, оплата комунальних послуг і т.д). Таким чином, йому не доведеться особисто відвідувати Центр адміністративних послуг, який найближчим часом запрацює на першому поверсі будівлі міськвиконкому.

Передбачається, що в інтерактивних точках доступу відвідувач буде самостійно користуватися технічним обладнанням, а на співробітників бібліотек покладуть функції консультантів з пошуку інформації, отримання адміністративних послуг, здійснення діалогу з владою, а також допомоги у використанні обладнання з метою залучення до  електронного документообігу.

Зрозуміло, що відкриття точок доступу вимагає великої кількості технічного обладнання. Допомогу Централізованій бібліотечній системі надали відразу декілька структур. Перш за все, це Миколаївська міська рада, в кінці минулого року виділивши на реалізацію міської програми розвитку електронного урядування та електронної демократії в частині, що стосується точок доступу 98 тис. грн. на закупівлю комп’ютерів і сервер. До справи підключився ФРММ, який також направив 75 тис. грн. коштів МФ «Відродження» на реалізацію проекту. Схвалила ініціативу також і програма «Бібліоміст». Центри вільного доступу до Інтернет, які працюють в чотирьох бібліотеках міста за її підтримки, вже зараз надають частину послуг, і в майбутньому стануть повноправними інтерактивними точками доступу.

В результаті вже в найближчий час в бібліотеках Миколаєва до вже існуючих чотирьох додадуться ще п’ять нових інтерактивних точок доступу, оснащених сучасним обладнанням і ліцензійним програмним забезпеченням. Надалі їх кількість планується довести до 18-ти.

Те, що відбувається — яскравий приклад плідної співпраці влади та громадськості, із залученням донорських коштів для реалізації міських програм розвитку. Відзначимо також, що ФРММ за участю МФ «Відродження» вже не перший рік фінансово підтримує проекти, що реалізуються фондом МЕТА і бібліотекою ім. М.Л. Кропивницького. А результат такої співпраці полягає в подоланні комунікативних бар’єрів між владою та громадою, підвищення взаємної довіри і, що найголовніше, — в підвищенні стандартів інформування та надання адміністративних послуг. Все це зробить життя миколаївців більш комфортним і передбачуваним.

 

Прес-служба Фонду розвитку міста Миколаєва