В офісі ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва" працює приймальня громадян( УГСПЛ) що вівторка з 10.00 до 17.00 попередній запис за телефоном (0512)47-38-79

Виртуальная общественная приёмная:

http://samoorg.com.ua

Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

«Впровадження механізму громадського контролю ефективності політики розвитку ЖКГ у м. Миколаєві»

Донор: МФ «Відродження» (грант № 42810 на суму 115 000 грн.).

Виконавець: Миколаївська міська громадська організація «Фонд розвитку міста Миколаєва» (ФРММ).

Географія проекту: м. Миколаїв. Період реалізації: 1.02.2011 — 31.01.2012г.

Чому виникла ідея проекту і в чому полягала її актуальність:
Відповідно до чинного законодавства України, в Миколаєві здійснюється політика реформування і розвитку ЖКГ. Реалізована відповідна «Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Миколаєва на 2004-2005 роки та на період до 2010 року (рішення міськради № 20/420 травня 2004 року). Але, якість надання житлово-комунальних послуг споживачам не поліпшено. Є позитивна динаміка скарг споживачів в постійну депутатську комісію з питань ЖКГ та благоустрою міста, міському голові, департамент ЖКГ, говорить про незадоволення городян якістю надання житлово-комунальних послуг (послуг з водо та теплопостачання, утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, вивіз ТПВ) .
Проблемою є відсутність на місцевому рівні механізму громадського контролю та критерії (індикатори) ефективності політики розвитку ЖКГ у м. Миколаєві.
Зокрема, на грудень 2010 р в рішенні міськвиконкому № 1368 від 2008-06-27 «Про порядок розроблення та виконання міських цільових програм» відсутні: а) вимоги щодо чіткого визначення мінімального переліку показників (індикаторів) виконання програм б) механізм громадського моніторингу ефективності програм. Як наслідок, у «Програмі реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Миколаєва на 2014р» відсутній необхідний набір показників ефективності та законодавчий на місцевому рівні механізм громадського моніторингу та оцінки ефективності цільової програми в ЖКГ за показаннями.

Мета та завдання проекту;
Сформувати на місцевому рівні механізму громадського контролю ефективності політики розвитку ЖКГ у м. Миколаєві шляхом:
— Розробки системи показників затрат, продукту та ефективності цільових програм на прикладі «Програми реформування і розвитку ЖКГ у м. Миколаєві».
— Здійснити експертами ФРММ аналітичного дослідження «Ефективність політики розвитку ЖКГ у м. Миколаєві».
— Сформувати за рекомендаціями дослідження рекомендацій та пакету змін до місцевої нормативно-правової бази (рішення міськвиконкому № 1368 від 2008-06-27 «Порядок розроблення та виконання міських цільових програм у рішення міськради від 03.09.2010« Про затвердження програми реформування і розвитку ЖКГ до 2014р, відповідно до рекомендацій дослідження.
— Здійснити інформаційну та компанії громадського представництва прав та інтересів сповівачів послуг ЖКГ з прийняття відповідних рішень місцевої влади.

Партнери проекту:
Миколаївській міськвиконком; Український інститут публічної політики; Медіа-підтримка: МГО ВГО «Національний союз журналістів України», ТРК «МАРТ».

Що було зроблено і отримано в результаті реалізації проекту
(4.1) При методичної підтримки експертів «Українського інституту публічної політики» розроблений документ аналізу політики «Ефективність політики розвитку ЖКГ у м. Миколаєві» в якому з’ясовані характер проблеми, на розв’язання якої спрямована політика ОМС, проаналізовано можливі шляхи вирішення проблеми, основні зацікавлені сторони та їх реальні інтереси і мотивації, прогноз їх можливих дій в ході просування рекомендацій дослідження. Це аналітичні документи:
— «Ефективність політики розвитку ЖКГ у м Миколаєві» (документ що наближений до формату «зелена книга».)
Стаття — презентація дослідження http://frgn.mk.ua/?p=871

Документ http://frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2011/05/Gren_book_260511.pdf
Брошура «Е фективность політики розвитку ЖКГ в м Миколаєві» на http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2012/01/An_pol_110112.pdf

— «Аналітична записка за пропозиціями зацікавлених сторін« Проблеми ефективності та результативності впровадження механізму громадського контролю політики реформування і розвитку ЖКГ у м. Миколаєві ». (Документ, що наближений до формату «біла книга») на http://frgn.mk.ua/?page_id=1565
(4.2). Розроблено пакет результативних показників міських цільових програм для 12-ми сферах (ЖКГ, освіта, охорона здоров’я, та інші) і механізм громадського моніторингу та оцінки за вказаними показниками www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2011/10/DodPokaznProgr1 -9.rar для м. Миколаєва.
(4.3) Прийнято рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради № 4/10 від 10.03.11 р «Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 27.01.11 № 3/18» http://ngik.gorsovet.mk.ua/ ru / showdoc /? doc = 16758, що є місцевим нормативно-правовим актом (НПА), який запроваджує механізм громадського контролю ефективності міської політики у згадані 12 сферах за відповідними результативними показниками цільових програм згідно висновків і рекомендацій досліджень проекту.

Пост-реліз за підсумками проекту на http://frgn.mk.ua/?page_id=4546

Досягнуто очікувані результати, які планувалися проектом:
Так. У цілому вирішена проблема проекту і досягнута мета проекту.

Відгук цільової аудиторії та бенефіціаріїв проекту.
Лідери громадськості м Миколаєва — 23 члени Експертно громадської ради (ЄДР) виконавчого комітету Миколаївської міської ради:

По-перше, усвідомили актуальність впровадження в м Миколаєві механізму громадського контролю ефективності міської політики у ЖКГ та інших сферах місцевого самоврядування згідно висновків і рекомендацій дослідження проекту.

По-друге. Почали реалізацію компанії громадського лобіювання нормативно-правого забезпечення згаданого механізму. Відповідним рішенням ЄДР від 20.01.12 рекомендовано:
• Миколаївському міському голові, виконавчого комітету Миколаївської міської ради внести зміни та доповнення до рішення міської ради № 1368 від 2008-06-27 «Про порядок розроблення та виконання міських цільових програм».
• Робочим групам ЄДР, спільно з відповідними підрозділами виконавчого комітету миколаївської міської ради проаналізувати діючи міські цільові програми на наявність в них пакету результативних показників та дотримання вимог чинного законодавства України.

Копія протоколу на http://www.gorsovet.mk.ua/expert/protocol.ua
Першим успіхом компанії громадського лобіювання стало прийняття рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради № 4/10 від 10.03.11 р «Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 27.01.11 № 3/18» http://ngik.gorsovet.mk .ua / ru / showdoc /? doc = 16758.

Труднощі в реалізації проекту (якщо були, як вони долалися):
Саботаж Департаменту ЖКГ Миколаївського ради та управління Економіки Миколаївського міськвиконкому. Подоланий. Прийнято відповідне рішення міськвиконкому прийнято як наслідок компанії громадського лобіювання висновків і рекомендацій дослідження проекту. Учасниками компанії стали члени ЄДР та ЗМІ.

Якою була інформаційна складова проекту, як поширювалися його результати:
Про хід реалізації та результати проекту проінформовані не менш 209 865 чоловік (без обліку кількості телеглядачів). За підсумками проекту вийшло 95 матеріалів у ЗМІ. Зокрема: 7 в газетах 28 в інтернет-виданнях, 16 на TV, 22 в соціальних мережах. Хід і результати проекту також відображено на сторінці ММГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» (28 матеріалів) http://frgn.mk.ua/?page_id=1565

Що дала реалізація проекту безпосередньо самої організації та громадянському суспільству в цілому:
Для громадянського суспільства: На рівні міста створено:
— Механізм громадського контролю ефективності реалізації міської політики в різних сферах міської політики (у тому числі ЖКГ) за результативними показниками (Завантажити одним архівом, rar/124kBa). А також нормативно-правове забезпечення згаданого механізму (рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради № 4/10 від 10.03.11 р «Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 27.01.11 № 3/18» http://ngik.gorsovet . mk.ua / ru / showdoc /? doc = 16758).
— «Експертно-громадська рада при виконавчому комітеті Миколаївської міської ради як інструмент реалізації згаданого механізму громадського контролю.
Для НГОО «ФРММ»: Розширене імідж. Голова ФРММ став заступником експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради », радником миколаївського міського голови (на громадських засадах), і членом робочої групи Миколаївської міської ради з реформування, розвитку і тарифної політики в житловому господарстві міста Миколаєва» (рішення Миколаївської міськради № 4/10 від 10.03.11 р. http://ngik.gorsovet.mk.ua/ru/showdoc/?doc=16758

Яке майбутнє у цього проекту, збирається організація і далі працювати в цьому напрямку?

Продовження компанії громадського лобіювання рішень міськради про прийняття нових і змін до чинних міські цільові програми відповідно до вимог рішення міськвиконкому № 4/10 від 10.03.11 р..

ФРММ продовжить просування механізму громадського контролю за партнерства членів ЄДР, інших представників громадськості, ЗМІ, депутатів міськради членів міськвиконкому шляхом здійснення моніторингу та оцінки виконання цільових програм за процедурою, що є в згаданому рішенні міськвиконкому.