Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

Пріоритетність розвитку ОСББ залишаться декларативною і фінансово не підтверджується.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA5 червня голови Вознесенських  ОСББ  зібралися разом щоб обговорити результати громадського моніторингу фінансування капітальних  робіт за рахунок бюджетних коштів. Моніторинг проводили експерти громадської організації «Агентство економічного розвитку» за підтримки програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження».

Як виявилось ситуація з фінансуванням капітальних ремонтів в будинках де створені ОСББ не така оптимістична, як може здатися на перший погляд. Дійсно в місті практикується укладання договорів між ОСББ та міською владою, де фіксуються обсяги робіт і зобов’язання кожної сторони, що дає певні гарантії мешканцям будинку. Але у експертів які, проводили моніторинг є ряд питань, як до форми самого договору, процедури його укладання, так і до якості його виконання.

Перше,  що кидається в очі – назва договору не відповідає його змісту. Називається він про утримання житлового будинку, споруд та прибудинкової території , хоча по суті це договір про взаємні зобов’язання по капітальному та поточному ремонту. Хоча органи влади дійсно прописали в ньому певні положення які мають регулюватись законом, а на договором. Також насторожує, що зразок цього документу не затверджений жодним місцевим нормативно-правовим актом, а зміни до нього вносяться на розсуд працівників Управління ЖКХ.

По-друге в договорі не прописано право об’єднання, щодо здійснення контролю за виконанням робіт, які виконуються за бюджетні кошти. Тобто ОСББ виключені з процесу визначення підрядників, погодження кошторисів та контролю за фактичним виконанням робіт. Така ситуація була підтверджена результатами фокус-групи, на якій голови ОСББ зазначали, що не підписували акти виконаних робіт, які проводились за бюджетні кошти. Винятком є ситуація коли роботи виконувались по програмі ПРООН «Врядування та сталого розвитку», за умовами якої ОСББ було долучено на всіх етапах проведення робіт та здійснювала розпорядження коштами і контролювала виконання робіт.

По-третє міська влада бере на себе виконати капітальний ремонт лише одного конструктивного елемента (дах, водопровідна система, каналізація) не зважаючи на те, що майже всі будинки потребують повного капітального ремонту і саме про нього йде мова в законодавстві. Тому навіть отримавши очікуваний ремонт за бюджетні кошти мешканці ще довгий час змушені «латати дири» і приводити будинок до ладу.

Також  експерти відмітили, що  в місті відсутня процедура або порядок визначення дольової участі ОСББ в першому капітальному ремонті.  Внесок об’єднаннявизначаться в залежності від умов  програми за якою відбувається фінансування. Програма ПРООН вимагала внесок ОСББ не менше 10%, деякі державні програми -20%. Хоча згідно Постанови КМУ №572 від 8.10.91 р. визначено алгоритм формування дольової участі, яка залежить від типу будинку та дати проведення останнього капітального ремонту. І якщо виконувати цю постанову то в усіх будинках Вознесенська капітальний ремонт має відбуватись на 100% за бюджетні кошти.

І останнє, аналізуючи звіти про виконання програми ЖКХ та бюджету міста за останні роки чітко видно, що житловий фонд займає останню позицію серед інших сфер, таких як: дороги, зовнішнє освітлення, ремонт бюджетних установ і навіть благоустрій.  Дуже рідко роботи повністю фінансуються з місцевого бюджету, як правило міські кошти йдуть на до фінансування державних та міжнародних програм. Тому поки що пріоритетність розвитку ОСББзалишається на словах і фінансово не підкріплюється.

Учасники обговорень прийшли до висновку щодо необхідності розробити зміні до договору на проведення капітальних робіт в ОСББ за бюджетні кошти та підготовити рекомендацій до нової програми ЖКХ так як строк  дії старої  добігає кінця і в цьому році буде готуватись програма на майбутні роки.  Підготовлені рекомендації та зміни до договору мають враховувати: необхідність доручення ОСББ на всіх етапах  проведення робіт за бюджетні кошти, законний механізм формування дольової участі у виконанні робіт, справедливий розподіл бюджетних коштів на потреби житлового фонду міста.

Після широкого обговорення за участю всіх зацікавлених сторін розроблені рекомендації будуть передані на розгляд міської влади а голови ОСББ та експерти ГО «Агентство економічного розвитку» докладуть зусиль, щоб вони не залишились непоміченими.

Контакти:

ВМГО «Агентство економічного розвитку»

aerbox@ukr.net   (05134)3-22-50

 

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>