Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

У Вознесенську має з’явитися план розвитку центру надання адміністративних послуг на найближчі роки та концепція створення міськрайоногоЦНАПу: підсумки круглого столу

unnamed11 лютого 2015 року пройшов круглий стіл присвячений обговоренню проблем які виникають на шляху реформування системи надання адміністративних послуг  в місті Вознесенськ та Вознесенському районі.

На круглому столі були присутні: міський голова Вознесенська Луков Віталій Дмитрович, начальники управлінь та відділів Вознесенської міської ради, представники районної  державної адміністрації, адміністратори міського та районного ЦНАПів, представники громадськості та депутати міської ради. 

Відкрила зустріч, керуючий справами виконавчого комітету міської ради,Васильєва Інна Григорівна, яка закликала всіх до конструктивного діалогу, та випрацювання конкретних рішень по існуючим проблемам на шляху передачі адміністративних послуг до ЦНАПів. Крім того учасникам круглого столу слід замислитись на можливістю створення міськрайонногоЦНАПу, так як це допоможе оптимізувати витрати та створить належні умови для отримання громадянами якісних адміністративних послуг наголосила керуюча справами.

Голова правління громадської організації «Агентство економічного  розвитку» Аверков Сергій презентував результати дослідження стану реформування системи адміністративних послуг. Дослідження проходило в рамках компанії «Залучення громадськості до реформування системи надання адміністративних послуг на Миколаївщині».  В рамках дослідження були проведенні глибинні інтерв’ю з керівниками міграційної служби, реєстраційної служби та адміністратором Вознесенського ЦНАП, а також проаналізовано стан виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України №523, які по суті і розпочато імплементацію реформи адміністративних послуг.

Загальні  висновки  дослідження:

1)      Найбільш проблемним  органом виявилась міграційна служба  — вони єдині не виконали умов розпорядження та не передали свої послуги до ЦНАП;

2)      У випадку з  реєстраційною  службою  та Держземагентсвомвідбувається скоріше імітації реформи, так як по факту послуги до ЦНАпів передані, але їх надають спеціалісти державних органів а не адміністратори ЦНАПів. Тому по факту відбулась зміна місця надання послуги,  а не реформування я того вимагає закон.

3)      Гальмування реформи має як суб’єктивні чинники: небажання деяких керівників здійснювати передачу послуг так і об’єктивні: матеріально-технічні, законодавчі та організаційні перепони.

Серед останніх були відмічені наступні:

1)      Матеріально – технічні проблеми:

  • Реформа матеріально-фінансово  не забезпечена: відбувається  делегування повноважень без делегування матеріально-технічних ресурсів.
  • Відсутність сейфів та сигналізації в приміщенні ЦНАПу – для належного зберігання документів.
  • Недостатні розміри існуючого приміщення (при передачі всіх послуг згідно Розпорядження КМУ 523): не вистачає робочих місць для адміністраторів,  маленька і не зручна зона очікування, недостатність місць для роботи з документами.
  • Відсутність місця для розміщення супутніх послуг:  канцтовари, ксерокопія, банківські послуги.
  • Відсутність місця для розміщення додаткових стендів з інформаційними картками.

2)      Законодавчі проблеми:

  • Не врегульовано перехід відповідальності від адміністратора ЦНАПу до працівників суб’єктів надання послуг:  документальне оформлення.
  • Не чітко виписаний перелік послуг, які мають бути передані в ЦНАП: не співпадають назви послуг в розпорядженні КМУ та наказах ДМС.
  • Відсутність у адміністраторів прав доступу до реєстрів та спеціалізованого програмного забезпечення .
  • Не реальні строки надання деяких послуг які закріплені в законодавстві.

3)      Організаційні проблеми:

  • Ускладнений процес передачі документів від адміністратора ЦНАПу до працівників  суб’єктів надання послуги  і навпаки.
  • Необхідність звернення в ДМС для складання адмін. протоколу , так як адміністратори ЦНАП таких повноважень не мають.
  • Неякісні інформаційні картки, які не містять вичерпний перелік послуг, та не описують всі можливі нюанси при наданні послуг .

Міський голова, Луков Віталій Дмитрович, зауважив, що така кількість проблем говорить про відсутність належної підготовки та  узгодженості  дій в ході проведення реформи. Тому в такій ситуації органам місцевого самоврядування не варто спішити в ході імплементації реформи, а краще здійснювати її впровадження невеликими але продуманими кроками, які не матимуть негативних наслідків в першу чергу для громадян.

Після бурхливих обговорень учасниками круглого столу було прийнято рішення ініціювати створення розширеної робочої групи яка буде напрацьовувати  рекомендації по вирішенню існуючих проблем а також підготує концепцію створення міськрайоногоЦНАПу.

***

Проект «Залучення громадськості до реформування системи надання адміністративних послуг на Миколаївщині» реалізується громадською організацією «Агентство економічного розвитку»  в межах проекту «Посилення спроможності місцевих ОГС в Миколаївській та Херсонській областях», який реалізується МО «Нова генерація» у партнерстві з «Центром сприяння громадянській участі» та «Інститутом аналізу політики та стратегій» за фінансової підтримки Європейського Союзу.

 

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>