(Аналіз волонтера — представника дніпровської ГО «Спілка активної молоді — САМ» Дениса Глушкова на прикладах ОТГ та міст обласного значення Дніпропетровщини)
Нещодавно я став учасником презентації висновків громадського аудиту доброчесності запровадженняпрограмно-цільового методу(ПЦМ) і первинного діагностування ефективності витрачання коштів у 3х містах обласного значення та 3х ОТГ Дніпропетровської області.
Дуже добре, що представникиміст і громад адекватно віднеслися до зроблених висновків та активно приймали участь у дискусії. Сподіваюся, що в подальшому нас чекаютьлишезміни у позитивному руслі.
Учасників зацікавила моя презентація, в якої я продемонстрував можливості ПЦМ у порівнянні цін на аналогічні послуги ОМС .
Найбільш розповсюдженою помилкою було ігнорування органами місцевого самоврядування показника ефективності. Він або відсутній у бюджетних паспортах, або обрахований неправильно. Це є неприпустимим, оскільки саме цей показник є одним із найбільш важливих, оскільки дозволяє оцінити реальну ефективність витрачання коштів, на одну людину/гектар/метр.
Нажаль не у всіх паспортах дотримувалися правил заповнення, тому не має можливості порівняти ефективність витрачання коштів в окремих містах або громадах.
На слайдах є приклади по департаменту освіти3- х міст (Вільногірськ, Жовті Води , Нікополь) та 3-х ОТГ(Гречаноподіївська ОТГ , Могилівська ОТГ, Томаківська ОТГ) де можна побачити планову ціну перебування однієї дитини в дошкільному закладіпротяги 2017 року .
Так ціна перебування однієї дитини в дошкільному закладі протяги 2017 року:
ОТГ
Міста обласного значення:
Так планову ціну надання середньої освіти одній дитиніплатники податків змогли побачити у Могилівська ОТГ (7091 грн. на рік) м Вільногірськ ( 15992грн. на рік) та м Жовті води 14 900(грн. на рік) . А скільки це коштує громадянам у Гречаноподіївської, ОТГ м . Нікополь та Томаківської ОТГ поки не відомо. Зокрема остання ОТГ взагалі не мала паспорту бюджетної програми.
Найбільш розповсюдженою помилкою було ігнорування органами місцевого самоврядування показника ефективності. Він або відсутній у бюджетних паспортах, або обрахований неправильно. Це є неприпустимим, оскільки саме цей показник є одним із найбільш важливих, оскільки дозволяє оцінити реальну ефективність витрачання коштів, на одну людину/гектар/метр.
Нажаль не у всіх паспортах дотримувалися правил заповнення, тому не має можливості порівняти ефективність витрачання коштів в окремих містах або громадах.
Утримання однієї штатної одиниці виконавчого органу Гречаноподіївської ОТГ( 82,6 тис грн. на рік) , Могилівська ОТГ (71, 97 тис. грн. на рік) , Томаківська ОТГ( 105, 4. грн. на рік).
Утримання однієї штатної одиниці виконавчого органу міст обласного значення м Вільногірськ (106,18 тис грн на рік), Жовті Води (92,87 тис. грн на рік) Нікополь (120,69 тис грн на рік)
Учасниками презентації були 25 представників6-ти пілотних місцевих громад Дніпропетровської області, що добровільно стали учасниками проекту з оздоровлення місцевих фінансів на основі можливостей програмно-цільового методу місцеві бюджети 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».
А саме 20 учасники заходу з 3х міст (Вільногірськ, Нікополь,Жовті Води) та 3 ОТГ (Гречаноподіївська ОТГ, Могилівська ОТГ, Томаківська ОТГ).
Дуже добре, що представникиміст і громад адекватно віднеслися до зробленихвисновків та активно приймали участь у дискусії. Сподіваюся, що в подальшому нас чекаютьлишезміни у позитивному руслі.
Прес –служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за матеріалами представника дніпровської ГО «Спілка активної молоді — САМ» Дениса Глушкова
__________________________________________________________________
Для довідки: громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».
Партнерами проекту у Дніпропетровської області є: ГО «Інститут громадської експертизи»; ДОГО «Дніпропетровськийкоординаційно-експертний центр з питаньрегуляторноїполітики» http://www.dcecrp.ho.ua/ – член всеукраїнськогогромадського «Партнерство за прозорімісцевібюджети» та ГО «Спілка активної молоді — САМ».
Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.