Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

Чого не вистачає для розвитку сіл селищної Березанскої ОТГ? (Реліз)

Порозуміння з цього питань шукали у приміщенні Матіясівського старости  Березанської  ОТГ представники громадськості і місцевого самоврядування  Кобліської ОТГ на черговому круглому столі проекту «Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини», що відбувся о 14-00 десятого жовтня 2019 р.

Відкриваючі захід, заступник голови Березанської районної ради, член виконкому Березанської ОТГ Олексій Сидорчук підкреслив його важливість для знаходження шляхів вирішення болючих проблем формування спроможних місцевих громад. Серед ключових для громад району були названо застаріли питання якості доріг між селами району.

У першої частині круглого столу відбулось обговорення стану реформ дорожньої галузі, освітньої, охорони здоров’я та місцевого самоврядування, фінансової децентралізації у громадах Березанщини 

Директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін  розповів про те чому та як у Фонду, виконкомів 2-х ОТГ Березанщині, райради та Миколаївського місцевого центру ПВПД виникла ідея проекту:

«..Наше партнерство заради спроможних та гармонійних 2-х ОТГ Березанщини триває майже рік. Разом за підтримки МФ «Відродження» ми успішно реалізували проект у сфері ефективності належного врядування комунальним майном.

Моніторингові дослідження згаданого проекту  виявив, що реформи децентралізації і місцевого самоврядування збільшили майже у 5 разів місцеві бюджети та надали ОТГ додаткові повноваження. Але якість та стан доріг загального користування місцевого значення муніципальних адміністративних послуг не дозволила мешканцям у повної мірі сприйняти досягнення освітніх та медичних та інших реформ ….».

Заступник голови Березанської ради Олексій Сидорчук разом з  представником ГО «ЕкоБерезань» нагадав історію навколо ремонту дороги загального користування обласного значення Лимани — Вікторівка, що на території Березанської ОТГ . Якість ремонтних робіт від осені 2018 р привела до протесту мешканців Лиманського старостинського округу Березанської ОТГ, що у січні-лютому  2019 р. не пустили дітей у школу. Основною вимогою протестантів було забезпечення належної якості дороги. Хроніка змагань за якість дороги у релізі ГО «ЕкоБерезань» на https://www.facebook.com/LyudmylaMaxymenko/posts/452585461942470 .

 

У другої частині круглого столу Михайло Золотухін зробив презентацію громадського аудиту ефективності розпорядників коштів по утриманню автомобільних доріг у Коблівській і Березанській ОТГ, що провів в рамках Фонд протягом липня-серпня 2019 р. Посилання http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2019/09/Zvit%20dorofBerez.pdf 

Повний текст презентації аудиту щодо Березанської  ОТГ  http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2019/10/Berezan.pptx 

ТЕЗИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ «ХВОРОБИ та ЛІКИ ефективності бюджету Березанської  ОТГ» 

(-) Ввідсутність стратегічного бачення розвитку дорожньої та транспортної інфраструктури  : Радою ОТГ не затверджено будь яких документів стратегічного характеру обраної сфери;

(-) Жодної статистичної інформації щодо загальної кількості та протяжності комунальних доріг (в середині населених пунктів) ОТГ, та тих що потребують капітального, поточного (ямкового) документи ОТГ не містять;

(-) Жодних середньострокових/ довгострокових планів по утриманню автомобільних доріг міста (поточні (ямкові) та капітальні ремонти) не існує. Розпорядник керується тільки складеними оперативними на бюджетний рік планами закупівель;

 (-) Не визначені повністю види ремонтів доріг (поточний, дрібний чи капітальний, інш.) Формулювання проектів розвитку «на загал» не дозволяє точно визначити наміри виконкому ОТГ в розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури сіл, що увійшли до ОТГ;

 (-) Жодних середньострокових/ довгострокових планів по утриманню автомобільних доріг міста (поточні (ямкові) та капітальні ремонти) не існує. Розпорядник керується тільки складеними оперативними на бюджетний рік планами закупівель;

 (-) Відсутні технічні паспорти доріг та вулиць населених пунктів ОТГ: Наказ №54.. В розділі VIII. «Технічний облік і паспортизація вулиць та доріг» пунктом 8.10. унормовано, що технічний облік і паспортизацію виконує балансоутримувач вулично-дорожньої мережі;

(-) Відсутність повної документальної та достовірної інформації про об’єкти комунального майна – ризик недофінансування, або надмірного бюджетного фінансування.

ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ. За період 2017-травень 2019р   

(-)Всі закупівлі проведені без використання електронної системи Прозоро

(-) Недоцільність проведення закупівель ремонтів з точки зору оптимального часу для потенційного виконання дорожніх робіт: 2018р — 3 закупівель поточного ремонту дорожнього одягу автомобільних доріг. Виконання робіт – грудень 2018р

СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ  ТА ВНУТРІШНЬГО АУДИТУ 

(-) Заходи контролю відсутні;Відсутня інформація щодо претензійної роботи з боку ГРБК та депутатського корпусу.

ЛІКИ:

Крок 1. Запровадити у виконавчих органах Березанської селищної ради  систему внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту;

Крок 2, Здійснити комплекс заходів, що сформують місцеву політику розвитку та утримання дорожньої інфраструктури, виконав вимоги національного законодавств України.

А саме по крокам:

Крок 1, Запровадити у виконавчих органах Коблівської сільської ради систему внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту. Для чого :

  • Березанському селищному голові створити відповідну  робочу групи та забезпечити участь у ньому членів групи – представників структурних підрозділів виконавчих органів міської ради. Дручити членам робочої групи підготувати для прийняття виконавчими органами Березанської селищної ради відповідний пакет рішень щодо запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту  у виконавчих органах Коблівської сільської ради . Підстави  вимоги:

ЗУ №2646 від 06.12.18, (Ст. 26. Бюджетного кодексу України щодо контролю та аудиту у бюджетному процесі ”) та Постанови КМУ № 1062 від 12.12.2018 «Про затвердження Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 р. № 1001 

Крок 2, Здійснити комплекс заходів, що сформують місцеву політику розвитку та утримання дорожньої інфраструктури, виконав вимоги національного законодавств України. Для чого рекомендувати органам місцевого самоврядування Березанської ОТГ:

  • Розробити стратегії розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури (окрема стратегічна ціль загального стратегічного плану;
  • Відповідно Стратегії ОТГ розробити для прийняття селищної ради окрему цільову (галузеву) Програму розвитку дорожньо-транспортного господарства Березанської ОТГ  з визначенням результативних показників виконання Програми;
  • Запровадити середньострокового планування ремонтних робіт;
  • Скласти та затвердити технічні паспорти комунальних доріг та рзмістити їх на сайті. Так у відповідності до діючого законодавства України, внести до них повний пакет інформації щодо структури та експлуатації дороги а також даних щодо проведених поточних/капітальних ремонтів;
  • Фінансування завдань і заходів відповідно до стратегічних планів, програм соціально-економічного розвитку відповідної ОТГ; цільових програм ОТГ з середньостроковим планом ремонту доріг, середньострокових бюджетних прогнозів ОТГ на 2020- 2022 роки та річних місцевих бюджетів;
  • Співфінансування проектів і програм відповідно до Програма розвитку автомобільних доріг загального користування Миколаївської області на 2016-2018 роки. в частині доповнення переліку проектів ремонтів доріг загального користування місцевого значення, що прийняті на баланс розпорядженням голови Миколаївською ОДА від 01.12.2017 № 499-р.
  • Провести детальний аналіз формування предмета закупівель ремонтів дорожнього одягу, а також політику залучення потенційних надавачів послуг вказаної сфери для усунення що намітилась штучної монополізації ринку надавачів послуг;
  • Cкладати предмети закупівель в означених сферах за принципом потенційного підвищення ефективності використання бюджетних коштів, розширення ринку постачальників відповідних робіт та послуг;
  • Pапровадити практику складання середньострокових планів ремонтних робіт, не допускати виконання робіт поточного і капітального ремонту дорожнього одягу у період кінець осені-взимку;
  • Налагодити контроль з боку розпорядників виконавців ремонтних робіт щодо дотримання та виконання гарантійних договірних умов;
  • Посилити контроль депутатським корпусом головних розпорядників бюджетних через запровадження періодичного звітування по стану виконання бюджетних програм, проведення процедур публічних закупівель, виконання договорів підрядником.
  • Запровадження антикорупційної політики в ВО Березанської селищної ради

У заключні круглого столу Медіатор дискусії, начальниця відділу Миколаївського місцевого центру БВПД Вікторія Царьова запропонувала всім учасникам відверто поділитись своїми думками щодо того як вплинула на стан освіти, медицини якість доріг у селах Березанської ОТГ. Результати аналогічного обговорень  у: 

— Калинівському старостинському окрузі Березанської ОТГ http://frgn.mk.ua/?p=10980.

— с. Коблево Коблівської сільської ОТГ http://frgn.mk.ua/?p=11004 

Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»

__________________________________________________________________
Круглий стіл проведено в рамках проекту «Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини», що реалізується ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за підтримки МФ «Відродження» та при партнерстві з ГО «ЕКО Березань», Березанською райрадою та виконкомами Березанської, Коблевської ОТГ та Миколаївським місцевим центром ПВПД.

Круглий стіл є черговим заходом проекту «Дієві механізми гармонійного розвитку сіл в об’єднаних територіальних громадах Миколаївщині»,, що реалізується Фондом при партнерстві з Миколаївською облрадою, Миколаївською ОДА згідно на виконання технічного завдання 3.2.1.4. Плану заходів з реалізації у 2018-2020 роках Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2020.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>