http://samoorg.com.ua

Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

Чи варто так витрачати кошти херсонців на таку охайність міста?

Саме таке питання виникло у ГО «Громадські префекти Херсона», що провела громадський аудит видатків місцевого бюджету Управлінням естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради (УЕтаЗР) та Комунального підприємства «Господарська організація «Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами»» за період 2017-2019р.р..

Так коментує результати дослідження керівниця ГО «Громадські префекти Херсона» Ірина Бродовська:

«Наше дослідження господарсько — фінансової діяльності Управління та КП «Бюро естетики» показала, що робота цих організацій не має ефективної роботи ані в планах, ані у виконанні потрібної місту роботи».

За довідкою від Управління економіки – робота, УЕіЗР не вдосконалена. А КП уже три роки працює за «оцінкою ефективності «незадовільно»  — http://mvk.kherson.ua/byudzhet .

Фінплан керівники і Управління і КП не захищають в депутатських профільних комісіях. 

Чистий збиток лише за 9 місяців 2019р. Становить 87, 3тис.грн.

Тому і виниклі питання:

«Чи є в них потреба? А може варто функції цього Управління включити до інших Управлінь за схожістю діяльності?

Яку саме унікальну соціальну користь громаді вони виконують і як це вплине на показники місцевого бюджету?

Ми детально проаналізували і як господарську діяльність, так і теперішні збитки/перспективні плани  цієї структури херсонського міськвиконкому».

Тому маємо наступні рекомендації від громадських префектів:

Херсонському міському голові:

1) Ініціювати проведення в Управленні та КП внутрішнього фінансового-господарського аудиту за період 2017-2019р.р. та аудит з питань ефективності управлінської діяльності керівництва за складеними Фінансовими планами, завдань до Бюджетних запитів, Звітів, тощо.

2). Відновити та посилити дієвість контролю  за роботою Управлення та КП у другому кварталі 2020року. .

Депутатам Херсонської міської ради та ії виконкому :

  1. Ліквідувати УЕтЗР, та передати його функції до відділу зв’язку, в сектор реклами Управління транспорту, дорожньої інфраструктури і зв’язку;
  1. КП ліквідувати за невідповідністю вимог до Фінплану, невміння організовувати роботу, розроблювати та виконувати заходи що до дохідності та окупності.
  2. Та передати ці функції в діюче КП «Міське дорожнє управління», яке підпорядковано Управлінню транспорту, дорожньої інфраструктури та зв’язку Херсонської міської ради.

Таким чином, на прикладі згаданих Управління і КП буде створена дієва система моніторингу та оціни ефективності реалізації завдань та заходів цільових та бюджетних програм. Ці рекомендації були  погоджені учасниками підсумкового лютневого вебінару коаліції http://frgn.mk.ua/?p=11416.

Так коментує спрямованість дослідження експерт ГО «Громадські префекти Херсона» Сергій Жнивін:

«…Дослідження проведено з метою підвищення ефективності використання бюджетних видатків Управлінням естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради:

  1. Визначити причини ( фактори), які негативно впливають на ефективність використання бюджетних коштів обєктами дослідження.;
  2. Надати пропозиції щодо підвищення ефективності управлінських рішень в обраній сфері ГРБК — УТДіЗР, ефективності використання бюджетних коштів на утримання та розвиток естетичного стану території Херсону, як єдиного життєвого простору, з урахуванням вимог діючих ДБН, ДСТУ)».

Діяльність Управління і КП має приносити суттєве та стале наповнення бюджету. Але чиновники у депутатів просять додаткових грошей на утримання. Так на сесії 01.04.20 випрошували 100 тис.грн. фінансової допомоги. Це є завуальованою зарплатою депутату і керівнику КП.

Для підвищення рентабельності КП  та Управлінням підготовлено «Програму розвитку мережі зупинок міського громадського транспорту міста Херсона на 2020-2021 роки». У проекті є збільшення рекламних конструкцій типу сіті-лайт на 12 одиниць, але прибутку, на який спрямована уся діяльність КП за Уставом, ці заходи не нададуть.

ЧИ ВИВЕДУТЬ ЦІ ДІЇ, запропонованими УЕтЗР,  КП «Бюро естетики» ЗІ ЗБИТКОВОГО СТАНУ? 

Мабуть, ні. Бо приватні рекламні агенції у місті зайняли уже цю комерційну нішу та встановили різного роду конструкцій біля 2600 одиниць  офіційно. 

Без дозволів маємо ще 305 рекламних щитів, яке місто буде демонтувати за кошти платників податків. А це прямі збитки, бо Управління не подає позовів до суду.

Але приватна рекламна структура, за оцінкою експертів по діючим тарифам на оренду стендів великогабаритної реклами, отримує саме на великогабаритній рекламі від 9млн.грн. в місяць. А ці кошти могли б поповнити скудний бюджет міста.

За Паспортами бюджетної програми на виконання цільової програми « розвитку мережі зупинок громадського транспорту» за 2017,2018,2019р. По КПКВК 3116060,6030
кількість зупиночних комплексів -102од.

Так, у 2018р. виділено 52 тис. грн. на поточний ремонт 45 конструкцій. Але виконано лише 9 із запланованих 16 шт. Бо планові розрахунки за 1 навіс склали 3282 грн.. А по факту знайшли виконавців послуг за 5833 грн. І це на 77% вище планових розрахунків. Відсоток же кількості об’єктів, що відремонтовано до загальної їх кількості склав усього 8,8%. А це ще на 7% менше, аніж планувалося у Паспорті БП.

Така ж ситуація була і у 2017р. І у 2019році. КП не застосовує рекомендації Управління економіки, не розробляє Стратегічних планів для підвищення рентабельності. Воно є заплановано-збитковим. Це порушує норми складання Фінплану та порушує норми Наказу МФУ від 02.12.14 №1195 «БК – не використовують на з/плату та погашення заборгованості комунальні підприємства».

Попереднівисновкидослідження:

— Управління повністю ігнорує у своїй діяльності поняття «естетичний стан території міста». Ця важлива для міста функція не прописана в Положенні «Про управління естетики та зовнішньої реклами ХМР».

—  Робота Управління зосереджена лише як регулювання розміщення рекламних конструкцій, в т.ч. великогабаритних, уздовж доріг і на території зелених зон, контролю законності їх монтажу, і поповнення місцевого бюджету шляхом укладення договорів про тимчасове використання відведених місць комунальної території та здійснення контролю за своєчасною оплатою оренди цих крихітних територій.

При цьому, розміщення реклами затверджує херсонський виконком за рішенням сесій ХМР, без розпорядження Управління. А значить, Управління не несе самостійної функції і фактично виконує роботу відділу. Робота як для відділу, а структура штатного розкладу чимала: є начальник Управління, заступник начальника, самостійна бухгалтерія і 2 відділи: документообігу (начальник і спеціаліст) та естетичного стану та зовнішньої реклами (начальник і спеціаліст).

— Щомісяця на цю структуру витрачається 78тис.грн., що на рік становить 936 тис. грн.. Додатково є утримання для окремого офісу, транспорту і премії.

І  міський бюджет витрачає ще 1млн.грн ,

— По суті, Положення про Управління естетики та зовнішньої реклами, затверджене сесією ХМР від 18.11.14 за № 1589 застаріле і не відповідає нормам чинного законодавства. Ні керівництво Управління, ні начальники відділів практично не несуть відповідальності і ніякого правового покарання за ті суттєві порушення, які так поширені в місті Херсон з зовнішньою рекламою.

— Не враховуються Управлінням естетики і зовнішньої реклами і такі вимоги Закону, як робота з міським Управлінням транспорту, дорожньої інфраструктури і зв’язку в частині системного узгодження дотримання розміщення крупно-габаритних конструкцій вздовж доріг, на міських зупинках, в комунальному транспорті, на поперечних проводах, і т. д., тому що не прописано в Положенні Управління цей взаємозв’язок.

Результат оцінки ефективності УЕтаЗР за підсумками роботи як і попередні періоди, так і  за 9 місяців 2019 року, проведеної відповідними департаментами та управліннями міської ради, що координують діяльність підприємств за профільними напрямами –«незадовільно». При такому критичному стані по результатам роботи цих двох структур херсонський міськвиконком не має права займати позицію марнотратства, а має виконати наші рекомендації та вимоги щодо дотримання Бюджетного кодексу України, Наказів МФУ та інших НПА, чинних до законодавства.

Прес — служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за матеріалами ГО «Громадські префекти Херсона».

Громадській аудит проведено в рамках проекту «Громадський контроль задля підвищення ефективності використання бюджетних видатків Управлінням естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради», що реалізує ГО «Громадські префекти Херсона», за підтримки ГО «Фонд розвиткумістаМиколаєва» за кошти NED (Вашингтон, США) та у складикоаліції #ГромадськаПрефектура.

Коучсупровід  #ГромадськаПрефектура здійснює ФРММ в рамках проекту «Громадська префектура для ефективності місцевих бюджетів» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в України.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>