Саме це допоможе представникам центру та периферійних 7-ми сіл та 8- ми старостинських округів Березанської та Коблівської громад черговий партнерський проект «Добра освіта у гармонійних громадах Березанщини».
26 серпня 2020 р у залі засідань Березанської райради відбулася установча робоча зустріч проекту за участі партнерів проекту та зацікавлених осіб.
Відкриваючи нараду, заступник голови Березанської районної ради Олексій Сидорчук зазначив нагальність сервісів проекту для виживання шкіл та дитячих садків саме у периферійних селах місцевих рад, що приєднуються до ОТГ:
«Ми живемо в реальному світі і розуміємо, що рано чи пізно почнеться оптимізація. Коблевська і Березанська громади не в змозі утримувати ту інфраструктуру, яка залишилася з радянських часів.
Можливо, деякі школи в майбутньому стануть філіями більших освітніх установ, якась частина навчальних закладів, ймовірно, буде закрита.
Саме тому ми Допоможемо представник місцевого самоврядування оновлення місцевих громад та батьківському активу зрозуміти реальні виклики та разом сформувати оптимальні компромісне рішення щодо майбутнього нашої освіти…».
Учасники наради проекту обговорили питання стану освіти та її перспективи.
Методистка проекту та експертка ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
Татьяна Золотухина провела огляд діючого законодавства України у сфері освіти.
Також було приділено увагу проблемам освітньої галузі:
«Дахи, опалення, вода, парти, під’їзди до шкіл — це те, що лягає на плечі місцевого самоврядування. Щоб забезпечити якісний процес навчання, перш за все нам потрібно, щоб діти не замерзали в школах і могли комфортно до них доїжджати.
А у разі імовірної реорганізації чи ліквідації закладу Загальної середньої освіти Засновник зобов’язаний Забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
На наше переконання, новообрані місцеві депутати та посадовці оновлених виконкомів мають реалізувати власні повноваження та прийняти гармонійне рішення, врахував інтереси батьківського активу як центру та периферії щодо:
— оптимальної мережі закладів освіти згідно вимог національного законодавства;
— пріоритетності, перспективності та ефективності видатків на виконанню відповідних власних повноважень ОМС в сфері забезпечення функціонування мережі з дошкільних закладів освіти та шкіл різних ступеней та підпорядкованості (опорний заклад/філія)…»
Методистка проекту презентувала чотири сервісі проекту, що до липня 2021 р допоможуть представникам центру та периферії місцевих громад Березанщини знайти порозуміння щодо моделі освіти та пріоритетності бюджетних видатків у 2-х ОТГ. А саме
По — перше, Якісний об’єктивний аналіз: стану нормативно-правового забезпечення освітньої реформи та впливу COVID-19 на реалізацію власних повноважень місцевого самоврядування у тому числі в освітній галузі 2-х ОТГ допоможе представникам центру та периферії зрозуміти і виклики спроможності місцевого самоврядування Березанщини.
Саме цей аналіз допоможе медитативних зустрічей у центрах старостинських округів та 7-ми сільрад не тільки з’ясувати причини конфліктної ситуації та зрозуміти позиції кожного і напрацювати нормативно — правові запобіжники ії причин.
Так буде сформовано 2 механізми порозуміння та участі представників громадськості:
- Договір порозуміння між посадовцями адмінцентрів та представниками периферії, зокрема сільських громад що приєднуються, щодо оптимальної моделі освіти та пріоритетності, перспективності, ефективності видатків місцевих бюджетів на виконання власних повноважень у сфері проекту.
- Дві громадські дорадчі ради виконкомів рад/голів з питань в освіті та 4 ОСН периферійних сіл.
По — друге, Відповідно до договору про порозуміння громадські ради та ОСН нашою допомогою розроблять змін у три рішення місцевих рад щодо затвердження змін у:
— Середньострокові плани роботи головних розпорядників бюджетних коштів на 2021 — 2023 роки;
— Переліки капітальних видатків 2021-2023 р. по ремонту/реконструкції об’єктів освітньої галузі;
— Прогнози місцевих бюджетів на 2022-2024 р..
Компанія громадського лобіювання їх прийняття буде здійснюватися командою проекту на основі можливостей громадських рад, ОСН та з використанням місцева ініціатива та е-петиції.
Зараз триває збір достовірної інформації для виявлення проблем, що мають місце в школах і дитячих садах. Ці відомості допоможуть учасникам згаданих медіативних зустрічей прийняті виважені рішення.
«Ми повинні дослідити, а не рубати з плеча, як то кажуть. Тому я поки не можу назвати жодної проблемної школи. Ми націлені отримати реальну картину. Є багато фінансових питань, які потрібно вивчити.
Далі вже нові депутати будуть вирішувати, які школи продовжать роботу в звичайному режимі, а у яких буде знижена ступінь» —
Зазначив Олексій Сидорчук, заступник голови Березанського райради.
Прес — служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
Круглий стіл є заходом проекту «Добра освіта у гармонійних громадах Березанщини», що реалізується ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за підтримки МФ «Відродження» та при партнерстві з ГО «ЕКО. Березань», Березанською районною радою та виконкомами Березанської, Коблівської ОТГ та Миколаївським місцевим центром ПВПД в рамках діяльності Мережі із розвитку місцевої демократії та коаліції #ГромадськаПрефектура.
Метою проекту є підвищення спроможності місцевого самоврядування для створення дієвої системи з надання якісних публічних послуг у закладах дошкільної та загальної освіти на основі застосування механізмів місцевої демократії та медіації для досягнення ясності та порозуміння представників периферії та адміністративних центрів 2-х ОТГ Березанщини щодо:
- Суті реформи системи надання освітніх послуг;
- Оптимальної мережі закладів освіти згідно вимог національного законодавства;
- Пріоритетності, перспективності та ефективності видатків на виконанню відповідних власних повноважень ОМС у сфері забезпечення функціонування мережі з дошкільних закладів освіти та шкіл різних ступеней та підпорядкованості (опорний заклад-філія) в ОТГ району.
Круглий стіл є черговим заходом проекту «Дієві механізми гармонійного розвитку сіл в ОТГ х Миколаївщині», що реалізується Фондом при партнерстві з Миколаївською облрадою, Миколаївською ОДА згідно на виконання технічного завдання 3.2.1.4. Плану заходів з реалізації у 2018-2020 р.