Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

РЕЛІЗ ПРЕС-КЛУБУ «ТУРИЗМ, СПАДЩИНА ТА КРЕАТИВ» (ДАЛІі #THC)

Чому навчать майбутніх засновників Україно – Грузино — Болгарського кластеру?

Саме це обговорили місцеві краєзнавці , медіа  на березневому прес — клубі  на тему: «Нематеріальна культурна спадщина для розвитку туризму на Миколаївщині»,  що відбувся на дискусійному майданчику «Новий Миколаїв».

Команда проекту #ТHC  презентувала навчальну програму «Школи креативного туризму» та три сфери міжнародного кластеру креативного туризму, що були сформовані за результатами інвентаризації нематеріальної культурної спадщини місцевих громад Миколаївщини – ідей та креативних практик місцевих краєзнавців, культурних діячів та підприємців.

Як повідомив  керівник громадської організації «Фонд розвитку Миколаєва» Михайло Золотухін, у Школі будуть навчати майбутніх засновників стартапів у сфері креативного туризму.

«У тренінгах можуть взяти участь представники бізнесу, культурної, туристичної, освітньої сфер, які мають креативні ідеї щодо створення культурних продуктів і хочуть втілити їх у життя», 

– розповів уповноважений представник проекту #THC в Україні .

За його словами, проєкт сприятиме зміцненню малого та середнього підприємництва і стимулюватиме виникненню нових стартапів та впровадженню нових підходів у сфері туризму.

Відбір учасників тренінгу відбуватиметься на конкурсній основі. У пріоритеті такі сфери креативного туризму, як гастрономія та кулінарні практики, ремесла та образотворче мистецтво, подієвий туризм (народні свята, дні сіл, фестивалі), заходи активного туризму з використанням надбань, знань, традицій українського народу.

В результаті конкурсу будуть відібрані слухачі трьох блоків тренінгів, які з   7 по 21 квітня проведуть відомі тренери та коучі Миколаєва. Найбільш цікавим 9 стартапам та 3-м туристичним продуктам нададуть підтримку і після тренінгів — їм допоможуть «розкрутитися» і профінансують. 

Докладніше про Школу та умови конкурсного набору 

Команда експертів проекту #THC у своїх презентаціях розповіла як перетворити творчу, ремісницьку, гастрономічну та історико-культурну спадщину Миколаївщини у туристичний продукт світового рівня.

 

Концепцію навчання так презентував Кирило Горбенко  – коуч та тренер, старший викладач кафедри історії Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського . керівник археологічної експедиції городища «Дикий Сад»:

«У нашому експертному середовищі спільно з керівництвом фонду народилася така ідея, що всі ці стартапи та продукти потрібно з’єднати в єдину ідею, в єдиний маршрут.

Назва, яку ми матимемо народилося — «Скіфський Всесвіт» як єдність трьох важливих епох: «епоха героїв» (в тому числі міфи Стародавньої Греції, пов’язані з нашою територією), вік кочівників і слов’янська епоха (століття українців). 

Створення позитивного міфу нашого причорноморського, побузького регіону має пройти на якійсь основі.

Так як історія нашого краю налічує, як мінімум, 30000 років, то виникла ідея об’єднати всі ці традиції: скіфські, сарматські, давньогрецькі, козацькі та інші.

Мова не тільки про збереження матеріального культурної спадщини, про який всі давно відомо, але і про нематеріальну спадщину, про який тільки в 2005 році була прийнята Конвенція ЮНЕСКО.

Креативний туризм фокусується швидше на нематеріальну спадщину: це людина, творчість, емоція. Тому дуже важливою складовою нових продуктів має стати не тільки споглядання прекрасного, а й участь в процесі.

Все це в поєднанні з унікальною природою краю має трансформуватися в культурний продукт, а він, у свою чергу — в економічний», — розповів Кирило Горбенко.  

 

 

У свою чергу, глава правління «Асоціації лідерів туристичного бізнесу в Миколаївській області» Тетяна Чичкалюк,  вважає важливим акцентом розвитку туристичної Миколаївщини створення кластерів, що дозволяють мандрівникам зануритися в особливу атмосферу. 

Серед інших, сюди відносяться підприємці з сільської глибинки і об’єкти популярного сьогодні «зеленого туризму». 

Частина проектів-переможців, на думку експерта, повинні бути присвячені розвитку успішного, і разом з тим дбайливого туризму в заповідній зоні Кінбурнської коси.

Фото Тетяна Чичкалюк

 

Як розповів узагальнювач інвентарізації Руслан Волчецький  – коуч,голова ГО Молодіжний туристсько – краєзнавчий клуб «Святий Миколай», щоб визначити сильні сторони Миколаївщини як туристичного регіону, були проведені глибинні інтерв’ю з участю 140 респондентів — представників ринку, культурних і освітніх установ з майже всіх ОТГ Миколаївській області. 

В результаті опитування були визначені три найбільш перспективні напрямки креативного туризму: гастрономія і кулінарні практики, ремесла і образотворче мистецтво, соціальні практики про природу і Всесвіту.

Таким чином, на тренінгах про туризм будуть особливо раді бачити місцевих художників, народних ремісників, популяризаторів традиційної кухні і виноробства, організаторів тематичних фестивалів.

 

 

Загалом, відібраним в результаті конкурсу підприємцям-початківцям із Миколаївської області допоможуть «сформувати нове бачення тієї нематеріальної культури, яка знаходиться у них під ногами», навчать створювати свій туристичний продукт, залучати до нього туристів і взаємодіяти зі спонсорами.

 

Допомога в підготовці міжнародного проекту надають партнери з Грузії і Болгарії, які розвивають місцеві туристичні родзинки за схожим шляхом. 

Згодом Миколаївська область може бути включена в спільний з цими країнами міжнародний маршрут.

Чекаємо анкети потенційних учасників тренінгу  до 30 березня 2021р. на E-mail: fondnikol@gmail.com .

У разі виникнення питань, звертайтеся до Капусткінної Маріанни за адресою: fondnikol@gmail.com  або за телефоном +38 (0512) 47-38-79, Viber 050 547 81 35.

Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва».

Прес-конфернція відбулась в рамках  межах проєкту #THC, що реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки Georgian Arts and Culture Centre, Tbilisi (GE) за кошти Програми Black Sea Basin (Subsidy Contract No.BSB 1130).

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>