Відповіді на ці питання шукали 46 місцевих краєзнавців, художників, народних ремісників, популяризаторів традиційної кухні, виноробства, організаторів тематичних фестивалів з м Миколаєва та 8-ми громад Миколаївщини.
Творчій пошук відбувався під час травневого та червневого поглиблених дев’ятиденних раундів тренінгу «Школи креативного туризму», який відбувся у приміщенні музею археології Миколаївського національного університету ім м. Сухомлинського.
Так прокоментував підсумки Школи Михайло Золотухін, директор ГО « Фонд розвитку міста Миколаєва», директор проєкту: «Проєкт «Туризм, Спадщина та Творчість», що на основі стартапів з елементів нематеріальної культурної спадщини покликаний створити причорноморський кластер #СкіфськийВсесвіт:
«Слухачі зізнавалися, що завдяки суттєво змінили своє бачення ролі культури у туризмі і що такий напрям, як креативний туризм — це, дійсно, чудова можливість для реалізації ідей».
Багато учасників під час навчання змінили своє бачення не тільки реалізації своїх творчих ідей, а й самих ідей. Від ідеї до стартапу значний шлях, який вимагає знань з багатьох сфер, планування, добору команди та тісної співпраці учасників .
Серед цікавих пропозицій в плані майбутніх стартапів у сфері креативного туризму оформилися ідеї
- створення історичної первісної локації поблизк національного заповідника «Єланецький степ»,
- відновлення та реконструкція традицій бузького козацтва на території Южноукраїнська та біля Нової Одеси,
- історична реконструкція давньгрецьких традицій на Березанщині,
- розвиток гастрономічного туризму болгарського перцю та унікальної богарської культури в Тернівці у Миколаєві,
- створення історичних реконструкцій скіфського часу «Баба Скіфіь» та відновлення народних традицій в Матвіївці , що також є частиною Миколаєва та багато інший ідей.
В цілому, проглядається центральна ідея розвитку локації для креативного туризму поблизу городища Дикий Сад.
Загальна об’єднавча ідея про створення спільного маршруту Скіфський всесвіт, де б городище Дикий Сад відіграло б функцію центру значно збільшило туристичний потенціал саме Миколаєва.
Сподіваємось, що більшисть зі згаданих ідей за підсумками конкурсу проекту мають змогу війти у пул 9-ти переможців отримати часткове фінансову підтримку до 1,5 тисячі євро на реалізацію своїх ідей в рамках конкурсу стартапів у згаданих сферах.
А так підвели підсумки Школи представники куспертної команди проекту:
Кирило Горбенко, історик, археолог, тренер проєкту:
«Головна ідея нашого проєкту – через розвиток креативного туризму зберегти нематеріальну культурну спадщину.
Ми запропонували ідею «Скіфського Всесвіту», як об’єднавчу ідею, яка збирає у єдиний маршрут різноманітні стартапи з креативного туризму, що включають такі сфери як гастрономія, ремесла та всесвіт.
Поселення «Дикий Сад» ми плануємо перетворити на центральну локацію з креативного туризму у місті Миколаєві».
Олександр Дудюк, історик, комунікатор, тренер проєкту:
«На заняттях ми намагалися дати розуміння учасникам навчання, що звичні, звиклі чи маловідомі промисли, технології чи традиції можуть буди цікавими іншим людям, особливо іноземним туристам.
З учасниками проєкту ми намагаємося винайти їх унікальний культурний продукт, який потенційно може стати туристичним стартапом. Попереду ще багато роботи, але деякі стартапи в туризмі вже проглядаються».
Нагадуємо, що унікальну навчальну програму «Школи креативного туризму» сформовано командою проєкту «Туризм. Спадщина та Креативність» — Tourism, Heritage and Creativity (#ТHC). Вона розроблена за результатами інвентаризації нематеріальної культурної спадщини місцевих громад Миколаївщини – ідей та креативних практик місцевих краєзнавців, культурних діячів та підприємців.
Посилання на навчальні матеріали Школи та коментари тренерів у релізі травневого навчання http://frgn.mk.ua/?p=12483
У разі виникнення питань, звертайтеся до Маріанни Капусткінної за адресою: fondnikol@gmail.com або за телефоном +38 (0512) 47-38-79, Viber 050 547 81 35.
Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва».
«Школа креативного туризму» відбулась в рамках межах проєкту «Туризм. Спадщина та Креативність» — Tourism, Heritage and Creativity (#THC), що реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки Georgian Arts and Culture Centre, Tbilisi (GE) за кошти Програми Black Sea Basin (Subsidy Contract No.BSB 1130).