До такого висновку прийшли учасники круглого столу «Стан та перспективи реалізації реформи системи надання адміністративних послуг на Миколаївщині», який відбувся 12 березня в приміщенні Миколаївської облдержадміністрації. Уповноважені представники облдержадміністрації, представники центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) з Миколаївської області, керівники обласних управлінь держаних органів, які передають свої послуги до центрів, та представники громадськості, зібралися для того, щоб обговорити результати моніторингу стану реалізації реформи на Миколаївщині.
Моніторинг проходив в рамках проекту «Залучення громадськості до реформування системи надання адміністративних послуг на Миколаївщині» реалізується громадською організацією «Агентство економічного розвитку». Він тривав 4 місяці і охоплював дослідження в 3 населених пунктах області: місті Миколаїв та Вознесенськ, а також Доманівському районі.
Відкрила захід Мураховська Людмила Петрівна – начальник відділу державних адміністраторів Миколаївської облдержадміністрації. Після чого, голова правління громадської організації «Агентство економічного розвитку», Аверков Сергій, презентував результати чотирьохмісячного громадського моніторингу стану реалізації реформи. З повною версією дослідження можна ознайомитись – тут. Проте, загальні висновки дослідників говорять про те, що реформа має ряд суттєвих перепон, серед яких:
— Законодавчі — не врегульовано перехід відповідальності від адміністратора ЦНАП до працівників суб’єктів надання послуг, не чітко виписаний перелік послуг, які мають бути передані в центр, відсутність у адміністраторів прав доступу до реєстрів та спеціалізованого програмного забезпечення;
— Матеріальні — реформа матеріально-фінансово не забезпечена: відбувається делегування повноважень без делегування матеріально-технічних ресурсів, у більшості центрів відсутні сейфи та сигналізації, недостатні розміри існуючого приміщення: не вистачає робочих місць для адміністраторів, маленька і не зручна зона очікування, недостатність місць для роботи з документами та для розміщення супутніх послуг і додаткових стендів з інформаційними картками;
— Організаційні — ускладнений процес передачі документів від адміністратора ЦНАП до працівників суб’єктів надання послуги, і навпаки, відсутність прав у адміністраторів для складання адміністративних протоколів, неякісні інформаційні картки, які не містять вичерпний перелік послуг та не описують всі можливі нюанси при наданні послуг .
Така кількість проблем потребує консолідованої взаємодії всіх зацікавлених сторін для їх вирішення та здійснення скоординованих дій на шляху впровадження реформи. Для цього громадські експерти рекомендують:
— на рівні районів — створити розширенні робочі групи з розвитку ЦНАП;
— на рівні області — створити координаційну робочу групу;
— створити мапу адміністративних послуг Миколаївщини;
— розпочати використання новітніх медіа в роботі ЦНАП;
В підтвердження сказаного виступив начальник Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області Возняк Роман Іванович, який зазначив, що його відомство готове сідати за стіл переговорів і шукати взаємовигідні шляхи вирішення існуючих проблем, не зважаючи на певні законодавчі колізії та недоліки.
Денис Плішко — представник Миколаївського осередку Демальянсу, наголосив на важливості розвитку електронних послуг та впровадження в роботу центрів новітніх Інтернет технологій, що дозволить значно скоротити навантаження на працівників центрів та прискорити процес отримання послуг.
В продовження теми електронних послуг Начальник міграційної служби в Миколаївської області, Іванов Володимир Васильович, зазначив, що така робота в його відомстві ведеться, мова йде про створення електронних реєстрів та перехід на новітні технології надання адміністративних послуг. Такі технології вже давно використовуються в розвинених країнах і дозволяють видати паспорт за лічені хвилини без заповнення будь-яких паперів і надання додаткових документів. Але, питання впровадження таких технологій залежить від фінансових можливостей, які на сьогоднішній день досить обмеженні, проте, ми продовжуємо працювати в цьому напрямку.
Досить багато дискусій і пропозицій було в частині удосконалення інформаційної політики, як важливої складової реформи, серед осинових це: актуалізація інформації про реформу на сайтах державних органів та центрів надання адміністративних послуг, залучення до просвітницької діяльності ресурсів публічних бібліотек, використання новітніх технологій та соціальних мереж для поширення інформації про реформу.
В підсумку обговорень, всі учасники одноголосно підтримали резолюцію круглого столу з вищезазначеними рекомендаціями та вислови готовність активно долучатись до вирішення існуючих проблем на шляху реформи системи адміністративних послуг.
___________________________________________________________
Круглий стіл «Стан та перспективи реалізації реформи системи надання адміністративних послуг на Миколаївщині» був організований громадською організацією «Агентство економічного розвитку» в рамках проекту «Посилення спроможності місцевих ОГС в Миколаївській та Херсонській областях», який реалізується МО «Нова генерація» у партнерстві з «Центром сприяння громадянській участі» та «Інститутом аналізу політики та стратегій» за фінансової підтримки Європейського Союзу.