Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

12004018_1467161870279723_8269040433914762852_nПриймальня УГСПЛ (Української Гельсінської спілки з прав людини) , що діє на базі Фонду розвитку м. Миколаєва продожує цикл електронних консультації щодо захисту прав людини в різних сферах.
Консультація №2
ЩО ВАРТО ЗНАТИ СПОЖИВАЧЕВІ ПОСЛУГ ТЕПЛО ТА ВОДОПОСТАЧАННЯ ГАЗУ ТА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ?
До приймальні УГСПЛ доволі часто звертаються різні громадяни, у тому числі з інших міст України, з однаковими питаннями. Підприємства-постачальники комунальних послуг (в особливості тепло та водопостачання) надсилають споживачеві «листи щастя» з вимогою терміново провести повірку приладу обліку , при чому витрати за проведення повірки має здійснити споживач. У противному випадку нарахування за спожиті комунальні послуги буде здійснюватись по нормативах на 1 особу.
Споживачеві варто знати як унормована процедура встановлення, періодичного проведення перевірки та заміни приладів обліку .
Відносини у сфері метрологічної діяльності регулює Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 1998р (далі — Закон). Відповідно до статті 11 Закону України засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.
Статтею 28 цього Закону встановлено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб теплову енергію, воду) здійснюється за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з тепло¬та водопостачання.
Однак, статтею 46 цього ж Закону встановлено, що фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов’язані із здійсненням усіх видів метрологічного контролю (зокрема, повірку засобів вимірювальної техніки) в порядку, встановленому КМУ.
Отже як бачимо в означенному Законі від 1998 р є юридична колізія, (норми, виписані в одному законі суперечать друг другу).
До недавнього часу витрати, пов’язані з періодичною повіркою приладів обліку, які є власністю фізичної особи — споживача (квартирні засоби обліку), не включалися до складу тарифів на послуги з централізованого опалення, постачання гарячої води, водопостачання та водовідведення. Ці витрати мали включатися до складу тарифу на послуги з утримання будинків.
З метою нормативно-правового врегулювання питання щодо повірки приладів обліку, які є власністю фізичної особи — споживача, постановою КМУ від 01.10.2014 № 532 передбачено включення витрат з періодичної повірки*(обслуговування і ремонту , включаючи демонтаж, транспортування і монтаж після повірки, розпломбування та опломбування, та інш.) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води, до складу тарифів на послуги з централізованого постачання гарячої води та централізованого постачання холодної води.
Витрати на проведення періодичної повірки* засобів обліку теплової енергії визначаються відповідно до розрахунку на один квартирний засіб обліку теплової енергії і нараховуються щомісяця споживачеві у складі послуги з централізованого опалення залежно від кількості таких засобів обліку шляхом додавання плати за проведення періодичної повірки* до загальної вартості послуг.
Цією ж Постановою 532 з Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків виключено пункт 24, який передбачав можливість включення до складу тарифу на послуги з утримання будинків витрат з періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних приладів обліку води та теплової енергії.
На сьогоднішній день повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги (у тому числі централізоване опалення, централізоване постачання холодної та гарячої води, електроенергії та газу) мають Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП) та органи місцевого самоврядування.
Отже споживачеві комунальних послуг варто знати:
1. При отриманні від виконавця або виробника комунальних послуг повідомлення щодо надання засобу вимірювання на повірку не варто квапитись сплачувати вказаний вид робіт.
Стаття 28 діючого Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» (від 1998р) може стати на даний час «охранною грамотою» для споживача при відмові сплачувати послуги з повірки засобів вимірювання. До того ж 01.01.2016р втрачає законну силу ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 1998р. Разом з тим вступає в дію новий Закон України від 05.06.2014 № 1314-VII з аналогічною назвою. В новому законі вже виключена вищеозначена колізія, і оплата послуг з повірки* однозначно здійснюється за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з тепло ¬та водопостачання. Одночасно з новим Законом вступає в дію і Постанова КМУ від 8 липня 2015 р. № 474, якою затверджується Порядок подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, в якому чітко зазначені процедура, строки, та суб’єкти проведення та оплати послуг повірки засобів обліку.
2. Дуже часто підприємства, організацій, які надають послуги з тепло ¬та водопостачання, вважають аргументом сплати вартості послуг з повірки* за рахунок споживача ту обставину, що повірка лічильника не була включена в тариф. Споживач повинен знати, що це проблема водоканалу,ТЄЦ, Облтеплоенерго та інш, що в тариф має бути включена вартість повірки. Законодавча база для цього є. І якщо постачальник «забув» включити в тариф даний вид робіт, то це його головні болі і проблеми. А також це питання до внутрішнього менеджменту підприємства: чому не прораховані такі речі. Вони що не знали, що постачатимуть воду, тепло, і що це обліковується лічильником? Нехай звертаються тепер не до споживача а до НКРЕКП, і їй доводять свої аргументи.
3. Якщо вищеозначені аргументи не подіяли на підприємство — надавача послуг тепло, водопостачання, і воно з причини відсутності періодичної повірки лічильника стало нараховувати оплату послуг не за даними лічильника а по нормах на 1 особу, в такому випадку спір з постачальником вирішується тільки в судовому порядку. І допомогу в складанні відповідного позову можуть надати приймальні УГСПЛ (Української Гельсінської спілки з прав людини), що діють у всіх обласних центрах України .
Приймальня УГСПЛ в м. Миколаєві
НГОО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
Вул.. Севастопольська 15/3
0512 47-38-79, 47-34-79

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>