Саме до такого висновку 22 серпня прийшли в «Антикорупційному кафе» експерти «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії» разом з посадовцями, депутатами, активістами Березанської ОТГ.
Відкриваючи зустріч, Директор ГО ФРММ Михайло Золотухін зазначив:
«..Завдяки реформи органи місцевого самоврядування нових ОТГ вже мають всі ресурси/, повноваження для вирішення згаданих болючих проблем громад. Але дитячі хвороби браку підзвітності, прозорості заважають ефективності витрачання публічних коштів. У місцевих посадовців та депутатів відкрились «корупційні можливості» для фінансових махінацій.
Ліками цього явища є запровадження антикорупційних механізмів. Вам пропонуємо запровадити місцеву антикорупційну політику. Важливим кроком може бути прийняття селищною радою «Програми долання корупційних чинників у місцевому самоврядування» та інших місцевих нормативно-правових актів – запобіжників корупційних бажань місцевих еліт.
Вітаємо Коблевську ОТГ, що за рекомендаціям експертів громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» у серпні вже прийняла подібні антикорупційні рішення».
Учасники «Антикорупційного кафе» з цім погодились, зазначивши що у Березанській ОТГ вже долаються причини корупції. На офіційному сайті з травня доступні проекти та рішення органів місцевого самоврядування.
Так за рекомендаціями ФРММ у сфері управління комунальною власністю та землею земле у 2019р. прийняті зміни у Статуті громади та інших рішеннях. А наступним кроком буде як оприлюднення реєстрів комунальної власності/землі для оренди/продажі, так фінансових документів місцевого бюджетного процесу. Докладніше у пост-релізі .
Татьяна Золотухина, експерт ГО ФРММ, методист коаліції #ГромадськаПрефектура:
«..Дісно, у Березанської ОТГ є свій веб-сайт, який є дуже мало бюджетних документів! Багато документів просто невозможно завантажувати, архіви документів дуже травмовані та недоступні для прочтенія!..»
За оцінкою експертів коаліції #ГромадськаПрефектура таке халатне відношення до відкриття доступу мешканців до достовірної публічної інформації може свідчити, що або про некомпетентність, або свідоме порушення національно законодавства місцевими посадовцями.
«..Паспорта місцевих бюджетних програм — без пакету результативних показників. Наприклад, близько 4 млн. грн. у 2018 році використали на благоустрій. На що конкретно та скільки коштувала одиниця муніципальної послуги — непомітно.
Та у офіційному документі зазначено, що ремонтували кладовище . Але не вказано, скільки коштує ремонт квадратного метра!.. »
Зі свого боку, представники Березанської ОТГ висловили готовність до співробітництва. Зацікавились навчанням та погодились з прийняти сервіси Мережі з налагодження антикорупційного, належного врядування.
Так на Миколаївщині стартував проект «Посилення децентралізації: антикорупційні політики для нових об’єднаних територіальних громад», що реалізується ГО «Чернігівський Центр Прав Людини» при партнерстві з ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва», ГО Еко.Березань» та завдяки фінансовій підтримці #УрядуВеликоїБританії.
Прес — служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ФРММ)