http://samoorg.com.ua

Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

Чи ефективні бюджетні видатки на благоустрій у Заводському районі ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Саме таке питання виникло у миколаївських учасників коаліції #ГромадськаПрефектура, що обговорила на березневому у вебінарі перші результати громадського аудиту використання коштів, призначених для вивезення та прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин на території робітничого селища Ялти.                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«..Ми прагнемо допомогти районній адміністрації налагодити належну систему внутрішнього контролю. Це забезпечить ефективне витрачання коштів громади підрядниками.

Переконані, що це можливо лише при запровадженні в органах місцевого самоврядування Миколаєва принципів прозорості, підзвітності та спрямованості на результат. Так будуть виконані вимоги Ст. 20, Ст. 26, 28 бюджетного кодексу України та відповідного пакету нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.

Розгляд результатів цього моніторингу заплановано на засіданні Експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради, що відбудеться у понеділок 6 квітня о 14-00 у е-режимі.

Також на ЕГР буде обговорено результати громадських аудитів ефективності видатків на  місцеві дороги; муніципальні послуги діяльність і капітальні ремонти/будівництво ЗОШ, ДНЗ, а також на місцеву політику енергозбереження».

— Прокоментував цілі громадських аудитів коаліції та ОСН «Ялти» координатор «Громадської префектури» Михайло Золотухін.

Наші рекомендації місцевим посадовцям та громадськості м. Миколаєва:

Дві рекомендації місцевим посадовцям:

  1. На виконання Ст. 20, 26, 28  Бюджетного кодексу України та відповідних пакетів НПА центральних органів виконавчої влади у сфері відповідальності Адміністрації заводського району забезпечити:
  • Прозорість і підзвітність бюджетного процесу. Інформацію про ціну/якість муніципальних послуг з прибирання стихійних звалищ, покосу трави та боротьбу з алергічними рослинами по об’єктам у Заводському районі представити людською мовою» на офіційних ресурсах міської ради та засіданні громадської ради при Департаменті ЖКГ Миколаївської міської ради;
  • Запуск системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту. Інформацію щодо результатів виконання відповідного доручення миколаївського міського голови керівникам виконавчих органів Миколаївської міської ради від 18.02.2020 р про запровадження системи внутрішнього контролю у всіх 21 ГРБК миколаївської міської ради представити на травневому засіданні Експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради (ЕГР);
  •  Дієвість механізму впливу результатів щорічної оцінки ефективності заходів бюджетних програм на:

— на пріоритети прогнозу місцевого бюджету 2021- 2023р.; 

— на пріоритети цільових та бюджетних програм, завдань та заходів у наступних бюджетних періодах;

— на атестацію місцевих посадовців з наступними відповідними висновкам  керівництва щодо оплати праці посадовцям.

Аналітичну записку про це Департаментам Економічного розвитку та Фінансів підготовити та представити на червневому ЕГР.

  1. На виконання вимог Статуту міста, забезпечити дієвість таких механізмів місцевої демократії участі, як —  громадські слухання, громадські дорадчі органи:
    • Ініціювати проведення громадських слухань з питань ефективності реалізації політики благоустрою у Заводському районі м. Миколаєва зокрема, з використанням інформаційно-комунікативних е-технологій;
    • Громадської раді при Департаменті ЖКГ розглянути результати громадського аудиту з запрошенням місцевих посадовців, що відповідають за згадані питання;
    • ЕГР згадані вище питання з запрошенням компетентних місцевих посадовців.

Таким чином на прикладі Заводського району  буде створена дієва система моніторингу та оціни ефективності реалізації завдань та заходів цільових та бюджетних програм. Ці рекомендації були  погоджені учасниками підсумкового лютневого вебінару коаліції http://frgn.mk.ua/?p=11416.

 

 

 

 

Так коментує спрямованість дослідження керівник ОСН «Ялти» Сергій Сидляр:

«…Дослідження проведено з метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів адміністрацією Заводського району, що призначені для вивезення та прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин в мікрорайоні Ялти.

Об’єктом дослідження є система формування та виконання бюджетних програм, реалізованих Адміністрацією Заводського району ММР у 2017-2019р. та політики благоустрою міста у заданий період.

Предметом дослідження: обґрунтованість, повнота, своєчасність планування, нарахування, виділення, розподілу, виплати та звітності про використання коштів Адміністрацією Заводського району ММР. Відповідність витрат планам, соціально економічні ризики та «слабкі місця», які містять бюджетні процеси та процедури, відповідність політики чинному законодавству та місцевій нормативній базі.

Гіпотезадослідження: НеефективневикористаннябюджетнихкоштівадміністрацієюЗаводського району, призначених для вивезення та прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин, через невідповідність обсягів фактичного вивезення сміття зокрема у мікрорайоні Ялти (у період 2017-2019г)…».

Про перші висновки дослідження розповідає експерт проекту, Ганна Кашуба:

«…Гіпотеза дослідження поки підтверджується. А саме:

По-перше

Показник продукту демонструє,що обсяг вивезеного сміття, у всіх трьох бюджетних програмах значно завищений: 

Згідно звітів про виконання бюджетних програм, обсяг вивезеного сміття у Заводскому районі склав: 

2017 рік  — 35 300м3 /рік : 249 роб. днів = 141,7 м3/день;

 2018 рік – 31 520м3 /рік : 250 роб. днів = 126 м3/день; 

2019 рік – 35 600м3 / рік : 250 роб. днів = 142,4 м3/день.

Таким чином, щоб вивезти заявлений обсяг ресурсами залученої підрядної організації  потрібно щоб 4* водія  щоденно працювали по 12 годин усі робочі дні протягом року.

Тому ми робимо висновок, що обсяг вивезеного сміття — завищений у декілька разів, і не може бути виконаний протягом одного робочого дня ресурсами залученої підрядної організації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(*Інформація про підрядну організацію :   авто, які є на балансі підрядника, та кількість водіїв — з сайту «Прозоро»)

Для перевірки наших висновків, ми очікуємо від Адміністрації Заводського району — акти виконаних робіт (було зроблено запит на інформацію) на виконання відповідних заходів у рамках наступних бюджетних програм:

2017 рік. «Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів, надійної та безперебійної експлуатації каналізації»;

2018 рік. Утримання та ефективна експлуатація житлово-комунального господарства;

2019 рік. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів.

По-друге:

Мешканці селища Ялти системно не отримають якісні послуги з вивезення сміття та прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин за бюджетні гроші. Це не е справедливо, коли при більш ніж питомих видатках з бюджету міста на проведення заходів з вивезення сміття у Заводському районі, мешканці селища Ялти роками потопають у звалищах сміття ? Вважаємо, що це не відповідає Ст. 7. Бюджетного кодексу України, яка визначає принцип справедливості і неупередженості при розподілі суспільного багатства..».

З мешканцями Ялт ми розрухували, що щоденною потребою у вивезенні сміття зі всього селища складає  — приблизно 0,5 -1 м куб. 

Так коментує фактичні об’єм сміття та загальну потребу у вивезенні звалищ з селища Ялти – Сергій Сідляр:

«…Без малого 10 років відстежую питання ліквідації несанкціонованих звалищ в мікрорайоні «Ялти», та й у всьому приватному секторі в Заводському районі Миколаєва. Так на центральних магістралях міста, а саме — на вулицях Кузнецької, Пограничної, 3 Слобідської, Чкалова прибирання біля контейнерних площадок і проблемні місця звалищ , виконують кожний день. У мікрорайоні Ялти за цілий рік більше 160-180 м. куб., звалищ не буває.

В адміністрації Заводського р-ну більше 10 років незмінним підрядником з вивезення несанкціонованих звалищ є РСУ-4. Для вивезення крупногабариту підприємство експлуатує а / м ГАЗ-53 з незначно збільшеними бортами. Більше 8 м.куб. вантажу в кузов не поміститься.

Розрахунок дуже простий. 160 м. куб. ділимо на 8 — отримуємо 20 а / м в рік. 2 а / м за один місяць, 0.5 м. куб. кожен день, це якщо працювати без вихідних. З вихідними і святковими днями — не більше 1 м. куб. за один день. І якщо цю роботу у селищі Ялти виконувати систематично, то навіть екскаватор не знадобиться. Ціна питання 1м.куб. в день!

Арифметика для школяра початкових класів. Здавалося б, що може бути простіше — один раз в день прибрати 1 м. куб. сміття? Але ні, не прибирається!

Адміністрація Заводського району це нескладне питання перетворила у проблему. Звалища вивозяться не більше 3-4 разів на рік. Про це свідчить хронологія подій, подача заявок та листування з адміністрацією Заводського району у 2017 році. Наприкінці року ми отримали відписку з пропозицією — прибрати сміттєзвалища за свій рахунок».

 В 2018-2019 роках проблема залишилася без змін…».

Попередні висновки дослідження:

  • Відсутність дієва система моніторингу реалізації завдань та заходів цільових та бюджетних програм;
  • Адміністрація Заводського району, не в повному обсязі виконувала бюджетні програми  вивезення та  прибирання стихійних звалищ:

2017 рік. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів, надійної та безперебійної експлуатації каналізації;

2018 рік. Утримання та ефективна експлуатація житлово-комунального господарства;

2019 рік. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів.

  • Показник продукту, який демонструє об’єм вивезеного сміття, у всіх трьох бюджетних програмах значно завищений відносно  реалістичного об’єму сміття на звалищах;
  • Має місце невідповідність об’ємів вивезеного сміття, згідно звітів про виконання паспортів бюджетних програм, і фактичними ресурсними можливостями діючої підрядної організації у період 2017-2019р;
  • Є ознаки порушенням Ст. 7. Бюджетного кодексу України, яка однім з принципів бюджетної системи України, визначає  — принцип справедливості і неупередженості.

Остаточні висновки будуть готові після обробки уточнюючої інформації, очікуваної від Адміністрації Заводського району.

Прес- служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за матеріалами ОСН «Ялти» 

Громадській аудит проведено в рамках проекту, що реалізує ОСН «Ялти» за підтримки Фонду розвитку міста Миколаєва за кошти NED (Вашингтон, США) та у склади коаліції #ГромадськаПрефектура.

Коуч супровід #ГромадськаПрефектура здійснює ФРММ в рамках проекту «Громадська префектура для ефективності місцевих бюджетів» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольств США в України.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>