http://samoorg.com.ua

Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

Знайдемо порозуміння та сплануємо кроки для добрих доріг на Миколаївщині !

 (Практичний кейс вирішення проблеми ефективності управління місцевою дорожньо-транспортною інфраструктурою

 

Проблемна ситуація

Жахливий стан доріг загального користування місцевого значення, зокрема і Березанського району Миколаївської області, демонструє загальнонаціональну проблему.

Реформування дорожньої галузі почалась однією з перших з пакету реформ. На жаль хід впровадження саме цієї реформи не отримало належного розголосу та інформаційної підтримки у порівнянні з реформуваннями в інших сферах, хоча саме реформа дорожньої галузі є най злободенна саме для ОТГ. 

Нажаль, дуже повільний подальший процес реформування галузі, однією з причин якого – відсутність достовірної інформації про приналежність доріг, привів до того, що тільки з 2018р було чітко визначено порядок спрямування коштів державного дорожнього фонду, який був створений тільки в 2017р. 

 


До 2018р місцеве самоврядування було фактично відсторонене від процесу утримання та розвитку доріг загального користування місцевого значення, що для ОТГ має дуже велике значення, бо забезпечує комунікації між селами, що об’єднались в ОТГ. 

З-за неузгодженості в логістиці, порушення строків та невиправдано повільному проведенні реформування дорожньої галузі спостерігається гальмування інших соціальних реформ (медичної, освітної та інш.).

Із- за критичного стану доріг та як слідство відсутності регулярного транспортного сполучення мешканці особливо віддалених сіл майже позбавлені можливості отримати якісні освітні та медичні послуги, при чому не тільки вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, а й навіть первинного рівня. Не витримується стандарти надання послуги наприклад доїзду карети екстреної допомоги не більше ніж 30 хвилин.

Як слідство вже викликає вище згадані акції протесту серед місцевих жителів та виступи на сесіях рад, виконкомах круглих столах громадських активістів, депутатів, старост, що представляють інтереси периферійних сіл.

Загалом, реформування дорожньої галузі є ключовою для розвитку та розбудови спроможних гармонійних місцевих громад та вирішення завдань національних реформ місцевого самоврядування, адміністративно-територіальної, охорони здоров’я освіти, реформи поліції та інш., що задовольнить інтереси периферійних сіл ОТГ. Крім того це є основою для економічного зростання ОТГ та становлення спроможних громад.

 

Виклики 2020р в вирішенні проблеми.

  1. Секвестр місцевих бюджетів спричинених COVID-19

Зміни до держбюджету України від 13.04.20

  • ВВП у 2020 році зменшиться на 3,9% 
  • Інфляція 8,7% (до кризи в 6%)
  • Курс гривні в середньому за 2020 рік буде 29,5 за долар (раніше очікували курсу в 27).
  • Надходження до держбюджету зменшено на 11%, і за рік вони становитимуть 975,8 мільярдів гривень. 
  • Бюджетні видатки збільшилися на 7%, до 1 трильйона 266 мільярдів гривень.
  • Дефіцит бюджету зріс більш ніж утричі, до 300 мільярдів гривень (або 7% від ВВП). Скорочено фінансування Мінкульту, Міністерства розвитку громад і територій, Міністерство освіти та науки, Мінекономіки, Мінінфраструктури, Мін’юст і МЗС.
  • Виключена субвенція на розбудову екстреної медичної допомоги.
  • Скорочено витрати на захист педагогів і на проєкт «Спроможна школа для кращих результатів».
  • Зменшені видатки на проведення місцевих виборів.
  • Скорочено зарплати топпосадовцям, керівникам і членам наглядових рад державних підприємств:
  • Припиняється фінансування Фонду енергоефективності і Фонду часткового гарантування кредитів.​
  • Та інш
  1. Зменшення розмірів “інфраструктурної” субвенції (відповідно до змін до ЗУ “Про добровільне об’єднання» — примусове дооб’єднання)
  2. Введення середньострокового планування “дорожніх” ремонтних робіт та середньострокового планування місцевих бюджетів

 

ПОШУК РІШЕННЯ

Саме для цього 24 липня 2020 коаліція #ГромадськаПрефектура зібрала за круглим столом у бізнес- центрі Олександрівський (м. Миколаїв) громадських експертів, медіа та представників САД; ОДА; органів місцевого самоврядування м Миколаєва та Баштанської, Березанської, Вознесенської, Воскресенської, Кобліівської ОТГ.

Ініційовано створення організаційного комітету з формування обласної коаліції «За добрі дороги у гармонійних громадах Миколаївщині». Питання : 

  1. Які є досягнення та що заважає добрим дорогам на Миколаївщині;
  2. Які є практики місцевих  полісі та порозуміння ії суб’єктів/об’єктів;
  3. Як зменшити або запобігти ризикам реформи дорожньої галузі.

Методистка коаліції Тетяна Золотухіна: 

По-перше, проаналізувала управлінських «хвороби» реалізації дорожньої реформи на місцевому та обласному рівнях 

По-друге, запропонувала такі «рецепти» долання викликів реформи органами місцевого самоврядування:. 

    1. Розробка стратегії розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури (окрема стратегічна ціль загального стратегічного плану)
    2. Розробка окремої галузевої програми
    3. Запровадження середньострокового планування ремонтних робіт
    4. Затвердження технічних паспортів доріг та розміщення їх на сайті ОДА та ОТГ
    5. Впровадження механізму співфінансування з МОДА/САД + ОМС проектів і програм по ремонту та утриманню дорожньо-транспортної інфраструктури 

Презентація додається.

Анна КОПИНЕЦЬ,  Експерт проект ГО «CoST Ukraine зробила презентацію за результатам національного моніторингу питань дисципліни / доброчесності на місцевому та регіональному: як ОДА виконують вимоги національного законодавства   від планування до реалізації зокрема при проведенні закупівель.

 

«Для Миколаївської області наш аналіз виділив три основні ризики: дроблення предмета закупівель, затягнуті терміни проведення тендерів і нереальні вимоги до учасників торгів, перш за все — в тендерах на технагляд ремонтних робіт», — розповіла Анна Копинець. При цьому вона підтвердила, що остання особливість характерна саме для Миколаївській області і веде до штучного обмеження кількості учасників торгів.

 

У 2020 р по дорожнім тендерів САД Миколаївській області та управління інфрструктури Миколаївської ОДА видно, що в цьому році дорожники йдуть зі значним випередженням за кількістю і обсягами проведених тендерів за шість місяців.

Так, Миколаївська ОДА підписала вдвічі більше договорів, на загальну суму 449 млн.грн. САД Миколаївській області — на 3,029 млрд.грн., Переважно — поточного середнього ремонту.

У 2019 році експерти коаліції провели два громадських аудити відповідності вимогам національного законодавства місцевих політик реалізації дорожньої реформи на прикладах органів місцевого самоврядування:

Перші результати

Дві історії реалізації  ініціатив коаліції по пошуку порозуміння між представниками громадськості, органів місцевого самоврядування та ОДА на основі діагностування викликів реформ у згаданих громадських аудитів:

Перша. «Степову Веселинівщину і Березанське Примор’я з’єднаємо прямою доброю дорогою». Його презентував заступник голови Березанської райради Олексій Сидорчук. Докладніше  у додатку 1.

Друга.  «Добрі дороги Миколаєва — перші спроби конструктивного діалогу на платформі громадських рад . Докладніше  у додатку 2.

Прес — служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» — координатора коаліції #ГромадськаПрефектура

******************************************************************

Круглий стіл є підсумковим заходом проекту «Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини», що реалізується ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за підтримки МФ «Відродження» та при партнерстві з ГО «ЕКО. Березань», Березанською районною радою та виконкомами Березанської, Коблівської ОТГ та Миколаївським місцевим центром ПВПД в рамках діяльності коаліції #ГромадськаПрефектура.

Круглий стіл є черговим заходом проекту «Дієві механізми гармонійного розвитку сіл в об’єднаних територіальних громадах Миколаївщині», що реалізується Фондом при партнерстві з Миколаївською облрадою, Миколаївською ОДА згідно на виконання технічного завдання 3.2.1.4. Плану заходів з реалізації у 2018-2020 р.

 

 

 

 

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>