Запропонувала 26 серпня 2020 р Експертно — громадська рада виконавчого комітету Миколаївської міської ради (ЕГР), звернувшись до миколаївського міського голови заслухав результатами аудитів учасників коаліції #ГромадськаПрефектура. А саме:
По-перше, На виконання протокольного доручення миколаївського голови керівникам виконавчих органів Миколаївської міської ради №32/02.02/05-10 від 18.02.2020 р структурним підрозділам виконавчого комітету миколаївської міської ради продовжити запровадження у виконавчих органах Миколаївської міської ради систему внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту. Для чого вжити таких кроків:
- Миколаївському міському голові як керівнику робочої групі з питань демократичності, прозорості і ефективності бюджетного процесу у м. Миколаєві» (розпорядження міського голови №111р від 21.05.2018) за результатами серпневих нарад з головних розпорядниками бюджетних коштів призначити дату засідання відповідної робочої групи та забезпечити участь у ньому членів групи – представників структурних підрозділів виконавчих органів міської ради;
- Миколаївському міському голові доручити членам робочої групи підготувати для прийняття виконавчими органами Миколаївської міської ради відповідний пакет рішень щодо запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у виконавчих органах Миколаївської міської ради.
По-друге, членам ЕГР на виконання рекомендацій 4-х громадських аудитів учасників коаліції #Громадська префектура сприяти формуванню ініціативних групу зі створення громадських рад рад при міських департаменті енергоефективності, управління освіти
По-третє, На виконання рекомендацій 4-х громадських аудитів учасників коаліції #Громадська префектура структурним підрозділам виконавчого комітету миколаївської міської ради здійснити відповідний комплекс заходів, що підвищать ефективність видатків бюджету Миколаєва та приватних коштів на місцеву політику у сферах надання освітніх послуг, розвитку та утримання інфраструктури шкільних/дошкільних закладів; запобігання стихійних звалищ енергозбереження, виконав вимоги національного законодавств України.
Для чого підрозділам міськвиконкому вжити таких першочергових кроків:
- Управлінню освіти миколаївської міської ради на виконання рекомендацій дослідження «Моніторинг використання бюджетних коштів і благодійних внесків у міських загальноосвітніх школах», що провів . ГО «Учбово-методичний центр захисту прав людини» :
1.1. Забезпечити уніфіковану подачу фінансової звітності на веб-сайтах навчальних закладів у повному обсязі та у машинозчитуваних форматах. Це забезпечить прозоре використання публічних фінансів та довіру благодійників.
1.2. Усунути (у разі підтвердження) подвійне фінансування однакових заходів за бюджетні кошти і за кошти благодійної допомоги.
1.3. Розглядати благодійні внески, як допоміжний, але не основний інструмент фінансування закупівель.
1.4. Усунути дублювання функцій та повноважень при реалізації місцевої політики.
1.5. Створити у межах штатного розпису структурний підрозділ управління освіти Миколаївської міської ради, який був би відповідальний за здійснення контролю за надходженням та використанням загальноосвітніми навчальними закладами коштів, товарів, робіт і послуг, отриманих в якості благодійної допомоги та з інших джерел, не заборонених законодавством.
1.5.1. Розробити нормативно-правову базу, яка б регулювала діяльність вищезгаданого структурного підрозділу.
- 5.2. Забезпечити належний контроль за надходженням та використанням коштів, товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога шляхом проведення постійного моніторингу веб-сайтів загальноосвітніх навчальних закладів та проведення фактичних перевірок.
1.5.3. Забезпечити формування громадської ради при управлінні освіти Миколаївської міської ради, яка б здійснювала громадський контроль та заслуховування звітів вищезгаданого структурного підрозділу.
- Міським управлінням освіти, капітального будівництва та на виконання рекомендацій дослідження «Аналіз ефективного використання бюджетних коштів при капітальних ремонтах шкіл, і дошкільних установ в місті Миколаїв в період 2017-2019р.» . що провела ГО «Антикорупційний штаб у сферах своєї відповідальності» зйснити комплекс заходів, що сформують місцеву політику розвитку та утримання інфраструктури шкіл, і дошкільних установ в місті Миколаїв, виконав вимоги національного законодавств України:
- Сформувати та затвердити окрему цільову (галузеву) Програму розвитку інфраструктури шкіл, і дошкільних установ в місті Миколаїв» з визначенням результативних показників виконання Програми. У програмі передбачити дієві плани капітального ремонту і будівництва; Механізм оренди комунальної власності під школи та садки як альтернативи будівництва нового фонду; Контролю за дотриманням достовірності даних у міських цільових і відповідних бюджетних програмах;
- Запровадити практику складання середньострокових планів ремонтних робіт;
- Упорядкувати та оптимізувати повноваження виконавчих органів міської ради для налагодження:Технічної експертизи до початку ремонтів; Системи контролю за дотриманням норм ДБН на всіх етапах ремонту та дієвість санкцій підрядникам за невиконання гарантійних зобов’язань;
- Налагодити контроль з боку розпорядників виконавців ремонтних робіт щодо дотримання та виконання гарантійних договірних умов;
- Забезпечити прозорість та підзвітність конкурсних процедур, що забезпечить вибір тільки доброчесних, професійних підрядників. Складати предмети закупівель за принципом потенційного підвищення ефективності використання бюджетних коштів, розширення ринку постачальників відповідних робіт та послуг;
- Посилити контроль депутатським корпусом головних розпорядників бюджетних через запровадження періодичного звітування по стану виконання бюджетних програм, проведення процедур публічних закупівель, виконання договорів підрядником.
- На виконання вимого Статуту міста забезпечити дієвість таких механізмів місцевої демократії участі як громадські слухання, громадські дорадчі органи при управлінні освіти, зокрема з використанням інформаційно-комунікативних е- технологій.
3. Заводській адміністрації Миколаївської міської ради , Департаменту ЖКГ. Миколаївської міської ради на виконання рекомендацій дослідження Ефективність видатків на долання стихійних звалищ у Заводському районі м Миколаєва
3.1 Виключити з Договорів з підрядною організацією можливості неоднозначного трактування умов виконання Договору у через уточнення порядку:
— вивозу стихійних звалищ;
— дислокації стихійних звалищ;
— графіку прибирання стихійних звалищ.
3.2 Налагодити контроль за дотриманням підрядною організацією якості надання послуг мешканцям Заводського району у частині об’ємів вивозу стихійних та періодичності їх прибирання.
3.3. Для запобігання накопичення звалищ у мкрн. Ялти, біля контейнерних площадок встановити контейнери «лодочка» для вивезення великогабаритного сміття.
3.4. . Забезпечити налагодження дієвої системи вивозу сміття шляхом:
— інвентаризації договорів з жителями району;
— організації контрольно-ревізійної функції з підрядником;
— в разі неможливості Адміністрації Заводського району виконувати свої повноваження щодо налагодження дієвої системи погодження з ТПВ, передати ці функції на аутсерсинг.
- Департаменту енергонфективності на виконання рекомендацій дослідження «Аналіз доцільності бюджетних асигнувань при реалізації політики енергозбереження м. Миколаєва в період 2017-2019 р» , що здійснила ГО «Фонд ініціативного розвитку»
Рекомендації щодо підвищення ефективності використання бюджетних коштів шляхом запобігання недоцільного затвердження бюджетних асигнувань на енергозберігаючі програми та заходи :
- Забезпечити причинно-наслідковий зв’язок між плануванням, виконанням та моніторингом результативності впровадження заходів в рамках політики енергозбереження:
— розробити та затвердити стратегічний план впровадження енергозберігаючих заходів, заснований на пріоритетності заходів, з точки зору забезпечення економії бюджетних коштів в наслідок їх реалізації;
— забезпечити послідовне виконання заходів шляхом включення їх в бюджетні програми наступних бюджетних періодах згідно стратегічного плану ;
- Забезпечити прозорість бюджетної політики енергоефективності шляхом демонстрації фактичної економії енергоресурсів та бюджетних коштів у розрізі програм та заходів з енергозбереження, шляхом включення в паспорти бюджетних програм результативних показників, які демонструють:
— річну економію споживання енергоресурсів у натуральному та грошовому виразі:
— теплопостачання, тис. Гкал/рік (%), грн.
— водопостачання, тис. куб. м/рік (%), грн.
— електроенергії, тис. кВт/рік (%), грн.
— природного газу, тис. куб. м/рік (%), грн.
Згідно вимог Наказу МФУ No 1536 « Загальні вимоги до визначення результативних показників бюджетних програм з ГРБК» результативні показники бюджетних програм згідно вказаного відповідати таким критеріям: реалістичність, актуальність, суспільна значимість.
- Поступово замінити економічно неефективні заходи, виконувані в рамках бюджетних програм, на ті, які здатні дійсно забезпечити скорочення споживання ресурсів і економію бюджетних коштів
- Змінити співвідношення бюджетних видатків на проведення політики енергозбереження та економії бюджетних коштів внаслідок проведення цієї політики у напрямок зменшення видатків та збільшення економії бюджетних коштів шляхом:
— Забезпечення причинно-наслідковий зв’язок між плануванням, виконанням та моніторингом результативності впровадження заходів в рамках політики енергозбереження;
— Поступової замінити економічно неефективних заходів, виконаних в рамках бюджетних програм, на ті, які здатні дійсно забезпечити скорочення споживання ресурсів і економію бюджетних коштів.
— Забезпечити дієвий процес оцінки ефективності енергозберігаючих заходів щодо доцільності використання бюджетних коштів на ці заходи у наступних бюджетних періодах.
- Департаменту розробити механізм включення завдань та заходів енергозбереження у цільові та бюджетні програми з точки зору показників їх економічної доцільності.
Для довідки. Відповідні матеріали громадських префектів
- Борис Кудар, ГО «Учбово-методичний центр захисту прав людини» . Дослідження http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2020/04/Dod2%20AnalitikHRTC.pdf;
Пост – реліз дослідження з презентацією http://frgn.mk.ua/?p=11428 . Радіо https://www.facebook.com/suspilne.mykolaiv/videos/556238335138850/?t=12;
- Анастасія Дубогрій, координаторки напряму ГО «Антикорупційний штаб»;
Дослідження http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2020/04/Dod6.3%20Analitika%20AIM.pdf. Реліз http://frgn.mk.ua/?p=11434.
Реліз робочої групи ЕГР 17.06.2020р за участю посадовців Управлінння капітального будівництва та Управління освіти Миколаївської міської ради. http://frgn.mk.ua/?p=11670 .
Презентація з круглого столу 26.06.20р. http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2020/06/Dod%202%20Dubogr.pptx
- Сергій Сідляр, ОСН «Ялти».
Дослідження http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2020/04/Dod6.5%20AnalitikaOSN%20(1)%20(1).pdf
Реліз робочої групи ЕГР 11.06.2020р http://frgn.mk.ua/?p=11653&fbclid=IwAR0fgve0SiygymdlOGiX-OCQCRlyHCo_KUY1MzMr_eD1z0zSSFgoVxh6yg4. Презентація 26.06.20 http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2020/06/Dod%208%20OSN%20.pptx
- Анна Кашуба, голови ГО «Фонд ініціативного розвитку».
Дослідження . Додатки .Реліз робочої групи ЕГР 22.05.2020р ; Презентація з круглого столу 26.06.20
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
Рекомендації розроблено за результатами громадських аудитів що проведено за коуч та грантовій підтримки проектів «Фонд розвитку м. Миколаєва» що реалізовано за кошти NED та Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні в рамках діяльності коаліції #ГромадськаПрефектура.