Згідно річного звіту діяльність ФРММ у 2020 відбувалась за напрямками:
- Ресурсний центр із розвитку місцевої демократії на Миколаївщині;
- #Громадська префектура для ефективності місцевих бюджетів півдня України;
- Туризм спадщина, творчість у громадах Миколаївщини.
Основні чотири наші «перемоги» та відкриття року :
По-перше, Березанської селищної і Коблівської сільської громадах за підтримці МФ «Відродження» налагодили діалог з вирішення викликів якості доріг, освіти.
Я к приклад, надаємо опис історії http://frgn.mk.ua/?p=12096 порозуміння між представниками периферійних сіл та органів місцевого самоврядування у Березанськой громаді та Миколаївської ОДА для відновлення дороги Вікторівка Лимани як частини шляху від ПРИЧОРНОМОР’Я ( рибаковської зони відпочинку) до СТЕПУ (с. Ш- Лан колишнього Веселинівського району).
По-друге у 8-ми місцевих громадах Миколаївської, Дніпропетровської, Чернігівської та Луганської областей при підтримці Уряду Великої Британії започаткували запровадження системи управління якістю на виконання вимог Ст 26 Бюджетного кодексу України. Реліз підсумкового захду проекту в Українському кризовому медіацентрі https://decentralization.gov.ua/news/12242?fbclid=IwAR1toHj7vQ10APc4BlqARRs2RirhFfwdEFZ6zbbLwdpPB5vAeewGGNLOQFc.
Пишаємось, що
- Після завершення проектів у березні 2020 наші рекомендації почули у Миколаєві та Баштанці, де затвердили повний пакет нормативно – правового забезпечення, що необхідна для запровадження системи внутрішнього контролю. А саме:
Миколаївським міським головою підписано розпорядження 2220 р від 04 вересня 2020 р Про організацію внутрішнього контролю у виконавчому комітеті Миколаївської міської ради». https://mkrada.gov.ua/documents/34546.html. Воно прийнято за рекомендаціями аудитів ФРММ та на виконання доручення міського голови керівникам виконавчих органів Миколаївської міської ради від 18.02.2020 р та рішення Експертно-громадської ради Миколаївського міськвиконкому від 20.08.2020 р. Реліз на http://frgn.mk.ua/?p=11834&fbclid=IwAR2c5ZOBw1IMJd-LMJ0TF9WF3rvKaxpYNr4y6VLtz2Fc1ZeVgSFs7SO_1FY .
Для дієвості наказу експертами Фонду в серпні – жовтні проведено серію семінарів і консультацій для Департаментів, що відповідають за впровадження механізму. Подібні заходи з керівниками підрозділів виконкому та відповідальними за контроль заплановані і на перший квартал 2021 р.
В Баштанській міська ОТГ. За рекомендаціями громадського аудиту Фонду в виконавчих органах Баштанського міської ради рішенням червневої сесії №9 затвердили «Інструкції з організації внутрішнього контролю», що була розроблена при супроводі експертів програми DOBRE. Реліз на http://frgn.mk.ua/?p=11722 .
Робоча група Миколаївської ОДА за методичною підтримкою Фонду проведено внутрішній аудит відповідності та ефективності виконання обласних бюджетних програм 2018 р. Матеріал з відео за підсумками на https://inshe.tv/nikolaev/2020-02-11/506968/?fbclid=IwAR2UTb3eKKJQ3VFdMXxT3YBZQmqEzKP-ezFAecFlBrMHqmF4as5ZG4J2tyY.
Продовжено партнерство з Департаментом фінансів миколаївської міської ради. За методичною підтримкою Фонду проведено внутрішній аудит проектів паспортів бюджетних програм. Майже усі головні розпорядники бюджетних коштів (ГРБК) сприйняли зауваження та рекомендації аудиту . Реакція на аудит http://frgn.mk.ua/?p=11530&fbclid=IwAR2_H2AjGJVpzd9TcMk2NV3Owj3EXfcSu4G3AE4LSF9uT0Tuy12iVYr-Lk8 .
По — третє, За підтримки Посольства США в Eкраїні та NED ми налогодили моніторингову та адвокаційну діяльність коаліції #ГромадськаПрефектура для підвищення прозорості та ефективності місцевих бюджетів на півдні України
Справжнім відкриттям року стали вдалі адвокаційні компанії коаліці. У місцевих громадах Миколаївській, Херсонській і Одеській областей формуються механізми прозорості, підзвітності та ефективності місцевих бюджетів в сферах:
— Місцеві дороги; енергозбереження; Освіта, в тому числі капітальне будівництво і ремонт його об’єктів; Боротьба зі стихійними звалищами у Миколаєві;
— Управління комунальним майном і землею у м Вознесенську;
— Місцеві дороги і Управління комунальними підприємствами у м. Херсоні.
Предметом турботи коаліції є механізм громадського бюджету. У м. Одеса виявлено його управлінські «хвороби» і прописані відповідні «ліки». У Миколаєві ініціювали формування механізму фінансової підтримки молодіжних громадських ініціатив. Рішенням виконкому № 263 від 11.03.20 г. міськвиконкому запропоновано міськраді ввести номінації Шкільні проекти;
При цьому, використані можливості таких механізмів демократії участі як громадські ради; експертиза і аудит. Проведено 11аудитів та експертиз. Інформація для моніторингів була представлені за результатами запитів на доступ публічної інформації. Для ії отримання виграли суд у вознесенського мера. Рекомендації просувалася за допомогою можливостей громадських рад в Миколаєві і Херсоні.
По — четверте, Фонд у 2020 р став партнером Спільної операційної програми Чорноморський басейн 2014-2020, що фінансується проектом BSB1130 «Туризм, спадщина та творчість — THC ). Термін реалізації 27 місяців, починаючи з 26.09.2020 по 25.12.2022. Загальний бюджет — 900,173,00 євро, з яких грант ГО Фонд розвитку м. Миколаєва дорівнює 208 449,00 євро. Територія реалізації – Миколаївська область.
Його мета — сприяти розвитку бізнесу в секторі туризму і спадщини через спільні дії щодо розвитку творчого туризму і культурних продуктів на основі місцевої спадщини.
Завдання проекту:
- Нарощування потенціалу місцевих учасників для успішного транскордонного ділового співробітництва в сфері творчого туризму і культури.
- Розробка інноваційних пропозицій транскордонного творчого туризму і культурних продуктів на основі місцевої спадщини.
- Розробка майданчиків для спільного просування творчого туризму і культурних продуктів цільових країн.
Реліз проекту ; Презентація проекту ;Відео на: ТРК НІС-ТВ , ТРК МАРТ https://www.youtube.com/watch?v=riJrZ3ekLLw ; ТРК UA: Миколаїв
Триває іннветарізація. Реліз на http://frgn.mk.ua/?p=12089
Фінансові показники організації (адміністративні та проектні витрати)
ДОХОДИ тис. грн | 2018 | 2019 | 2020 |
Залишок цільового фінансування на 1 січня звітного року | 936,77 | 542,39 | 724.5 |
Надходження (гранти від міжнародних організацій) | 1259,52 | 1714,99 | 3521.7 |
Пасивні доходи | 73,40 | 75,0 | 89.5 |
Разом (без урахування залишку цільового фінансування на початок року) | 1332,92 | 1789,99 | 3611.2 |
ВИТРАТИ тис. грн | 2018 | 2019 | 2020 |
Програмні витрати, всього: | 1503,19 | 969,47 | 754,5 |
Бюджети конкурсів малих грантів | 168,00 | 180,5 | 231.3 |
Витрати на реалізацію проектів ФРММ | 1335,19 | 788,97 | 523,2 |
Адміністративні витрати, всього | 198,41 | 313,58 | 377,9 |
Оплата праці (нарахована) | 145,53 | 195,66 | 193.2 |
Єдиний соціальний внесок | 32,01 | 42,19 | 50.8 |
Інтернет, хостінг | 8,92 | 10,5 | 12,8 |
Знос основних фондів | 10,0 | 0,5 | |
Закупівля обладнання у тому числі програмного забезпечення | 87,2 | ||
Витрати від курсової різниці | 18,6 | ||
Витрати на відрядження | 6,87 | 7,4 | |
Банківські витрати | 1,1 | 1,1 | 1,5 |
Канцелярські товари для офісу поштові витрати | 10,85 | 29,76 | 24,5 |
Разом | 1701,60 | 1283,05 | 1132.4 |
Баланс ФРММ за 2020 р. тут
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»