http://samoorg.com.ua

Ресурсний центр ГУРТ

Ресурсний центр ГУРТ
Анализ интернет сайта



free counters

ПОДОЛАТИ КОРУПЦІЙОГЕННІ ЧИННИКИ ТА ВРЯТУВАТИ М. МИКОЛАЇВ: НАКАЗ ДІЮЧИМ/КАНДИДАТАМ В ДЕПУТАТИ та МЕРА

a11095795603db27b6556Дали учасники круглого столу «Миколаївцям — ефективний та доброчесний бюджет», що відбувся 24 вересня 2015 за підсумками 6-ті моніторингових досліджень «Партнерства за прозорі місцеві бюджети» з питань ефективності та доброчесності муніципальних послуг з перевезення померлих, уходом за зеленими скверами/парками, «миколаївськими двориками» та інших у сфері енергозбереження та інших за період з 2014 р.

 Кандидати на посади депутатів від партії Самопоміч, Демальянс, УКРОП а також у мери Олександр Сенкевич (партія Самопоміч) і Павло Деменський (само висуванець) сприйняли накази громадськості та пообіцяли навести лад у місті. Фото-репортаж

Чому муніципальні послуги з озеленення, перевезення померлих, енергозбереження та «миколаївський дворик» та інш, що дорожче ніж у м. Києві, та інших міста х України?

 

Неефективне використання бюджетних коштів, завищена вартість робіт та послуг, що фінансуються за бюджетні кошти можна порівняти з айсбергом. Миколаївці бачать тільки його верхівку, наслідки від непрозорого механізму бюджетного процесу. Основною причиною такого становища – це неефективне управління міським розвитком, у тому числі наявність корупціогенних чинників в програмах місцевого самоврядування, що обумовлюють використання бюджетних коштів.

 

Експерт ФРММ Тетяна Золотухіна представила результати та висновки громадської антикорупційної експертизи «Програми реформування та розвитку ЖКГ у м. Миколаєві на 2015-19 роки». Дослідження здійснив ФРММ за кошти МФ «Відродженя» на тему: «Доброчесні муніципальні послуги у ЖКГ м. Миколаєва» http://frgn.mk.ua/?p=7382, та отримав наступні висновки:

Означена цільова Програма та відповідні бюджетні програми містять корупціогенні чинники, які в більшості «перекочували» зі старої Програми…до 2014р.

Необґрунтоване завищення абсолютних значень результативних показників (завищення планової ціни на товари/ послуги та планового об’єму товарів, робіт послуг, що фінансуються за бюджетні кошти)

колізії в законодавстві, невідповідність розділів/заходів програми нормативній базі державного рівня, або невідповідність іншим НПА місцевого рівня.

широта адміністративного розсуду та дискреційні повноваження (норми що закладені в Програмі дають можливість чиновнику приймати рішення на власний розсуд) та інш.

 

Скільки коштує для миколаївців муніципальні послуги з озеленення, перевезення померлих, енергозбереження та «миколаївський дворик» та інш?

Наслідком наявності вказаних корупціогенних чинників, є наступнє. Наприклад :

В 2013 році вартість на рік догляду та санітарного прибирання 1 Га зелених насаджень в м. Миколаєві склала — 92.35 тис. грн. В 2014р аналогічний показник склав 91,24 тис. грн. В бюджетній програмі на 2015 рік заплановано показник вже 124,4 тис грн.

В 2014р по м. Києву (КМДА та 10 райадміністрацій) на ті ж цілі видатки склали 132124тис. грн. Площа зелених насаджень – 7524 Га. Тобто — середні витрати на благоустрій (догляд) за 1 Га території об’єктів зеленого господарства складають 17,56 !!!! тис. грн. на рік. (Печерська РДА — 34,64 тис. грн. на рік, Святошинська РДА м. Київ – 11,85 тис. грн. на рік у 2014р).

Тобто середня вартість на відповідні роботи в м. Києві в 6 разів нижча ніж в м. Миколаєві. А ретельного догляду за зеленими насадженнями в місті Миколаєві не спостерігається.

Інфорграфіка ММГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»

 

 

Фонд розвитку м. Миколаєва надіслав висновки ГАЕ до міськвиконкому ще в червні 2015. Два місяці виконком не давав відповіді, і нарешті 02.09.15 «видавив» з себе лист, в якому повідомив що міськвиконком розглянув результати громадської антикорупційної експертизи та з метою ефективного використання бюджетних коштів готується розпорядження міського голови про створення робочої групи у відповідності до п.8 ст.55 Закону України «Про запобігання корупції»

Отже, хоча і непрямо, та міськвиконком визнав наявність корупціогенних чинників в рішеннях міськради , що затвердили Програма реформування та розвитку ЖКГ м. Миколаєва 2015 — 2019р та міський бюджет на 2015р.

Зміни від 28.12.201р. до Бюджетного кодексу встановлюють 25 грудня кінцевим строком прийняття міськрадами місцевих бюджетів на наступний рік, вже не чекаючи прийняття державного бюджету. Порушення строків затвердження рішення про міський бюджет – є порушенням бюджетного законодавства (ст. 116 Бюджетного кодексу України).

Залишилось 90 днів до прийняття бюджету м. Миколаєва на 2016 р. 20 днів з яких, проект рішення про місцевий бюджет повинен бути розміщений на сайті міськради для обговорення, зг. ЗУ «Про доступ до публічної інформації». Тобто часу залишилось обмаль, а з боку міськвиконкому не видно жодного руху в напрямку усунення корупціогенних чинників з Програми реформування та розвитку ЖКГ м. Миколаєва 2015 — 2019р та пакету бюджетних програм.

Є загроза перенесення цих чинників у 2016 р.. Причому деякі з цих чинників , як то внесення в бюджет 2016 р. витрат місцевого самоврядування, не передбачених законом України (капремонти ОСББ, повірка лічильників та інш) вже і на даний час ідентифікуються як порушення бюджетного законодавства, що передбачені не тільки Бюджетним кодексом, а й Кодексом про адміністративні правопорушення (ст. 164-12) та Кримінальним кодексом (ст..211).

 

Проблемну ситуацію в ефективності витрачання бюджетних коштів виявлено учасниками партнерства — грантерами ФРММ за кошти Національного фонду підтримки демократії, а саме:

ГО «Федерація асоціацій малого та середнього бізнесу» на прикладі перевезення за бюджетні кошти миколаївців, що померли;Аналитическая записка по проекту 

ГО «Асоціація юристів «Правозахист» на прикладі виявлення порушень в процесі догляду за бюджетні кошти за зеленими насадженнями у місті;Аналитическая записка по проекту 

МФ «Новий вибір» на прикладі побудови за бюджетні кошти дитячих та спортивних майданчиків у Центральному районі м. Миколаєва;Аналитическая записка по проекту 

ГО «Фонд ініціативного розвитку» — послуги чиновників з енергозбереження у місті; Аналітична записка по проекту 

МОГО «Демократичний альянс», на прикладі оплати за кошти міського бюджету витрат на формування тарифів на пасажирські перевезення у м. Миколаєві.Аналитическая записка по выполнению проекта 

 

На жаль рекомендації означених організацій органами місцевого самоврядування та державної влади поки не почуті. За чого складені відповідні скарги до ДФІ та суду,генеральної прокуратури .

 

 

Що з цім робити?

Громадскість запрошує: для підвищення ефективності витрат коштів громади міста об’єднати зусилля в «Партнерстві за прозорі місцеві бюджети» .

НАКАЗ ГРОМАДСЬКОСТІ ДІЮЧИМ/КАНДИДАТАМ В ДЕПУТАТИ І МЕРА: ПОДОЛАТИ КОРУПЦІЙОГЕННІ ЧИННИКИ ТА ВРЯТУВАТИ М. МИКОЛАЇВ.

Прес – служба ММГО «Фонд розвитку м. Миколаєва0512 47-38-79

______________________________________________________________________

Круглий стіл здійснюється в рамках проекту Фонду розвитку м. Миколаєва» «Місцеві бюджети під контроль громадськості за підтримки NED (м. Вашингтон, США) та проекту «Доброчесні муніціпальні послуги у м. Миколаєві та області» за підтримки МФ «Відродження»

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>